Sitval implantarà en breu línies sense cita prèvia en algunes estacions de les ITV

  • Nuria Montes destaca que a final de mes entrarà en funcionament una plataforma web de reserva i pagament de les cites prèvies i es reforçarà el call center de sol·licitud de cites
  • Al juny entraran a treballar en les ITV de la Comunitat Valenciana 90 empleats fixos i 250 temporals per a poder oferir un major servei

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, s’ha reunit en la seu de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) amb el president de l’Associació valenciana de Consumidors (Avacu), Fernando Moner. En la reunió, la consellera ha informat que la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles (Sitval) posarà en marxa, en algunes estacions de les ITV, a mode de pla de xoc, una línia sense cita prèvia per a poder atendre els usuaris.

A més, Montes ha explicat que a la fi del present mes de maig es posarà en funcionament una plataforma web, completament accessible, de reserva i pagament de les cites prèvies. Al costat d’aquest servei es reforçarà el call center per a la recepció de crides de sol·licitud de cita prèvia en les estacions d’ITV.

La consellera ha afegit que “com ja es va exposar, el pla de xoc consisteix a dedicar una línia específica d’atenció per a aquelles persones usuàries que necessiten amb urgència passar la ITV per motius laborals a l’ésser el vehicle la seua principal eina de treball. D’aquesta manera es dona resposta al reclamat per les federacions i les associacions del transport de carretera i de viatgers més representatives de la Comunitat Valenciana davant Generalitat. Posteriorment la línia sense cita prèvia estarà disponible per al conjunt dels usuaris”.

Nuria Montes ha matisat que “amb aquestes mesures pretenem, d’una banda, agilitzar el servei i anar recuperant una situació de normalitat en l’atenció i, per una altra, evitar que es comenten fraus associats amb la reserva de cites falses via Internet. Al costat de la caòtica situació heretada del Govern anterior ens trobem amb una web de “anar per casa” que està patint constantment atacs informàtics.”

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, ha informat els representants dels consumidors que “al juny es realitzarà la contractació de 90 empleats fixos i de 250 nous inspectors temporals que permetran tindre més hores i més línies per a atendre més cites en les estacions d’ITV i poder d’aquesta manera oferir més servei”.

Nuria Montes ha puntualitzat que “la caòtica situació que tenim ara no és nova. Els sindicats ja van advertir a Sitval de les diferents problemàtiques sense que les seues demandes foren ateses per l’anterior equip de Govern que durant dos anys no va fer pràcticament res per a organitzar la reversió del servei públic”.

A més, Montes ha conclòs afirmant que “és el Govern del president Carlos Mazón qui, en menys d’un any, està fent un enorme esforç per a organitzar aquest servei tan essencial per a la ciutadania i prestar l’atenció ràpida i de qualitat que s’espera en una estació d’ITV”.

Les adjudicacions del nou sistema informàtic i de l’atenció telefònica s’emmarquen en el pla de la Conselleria per a millorar notablement el sistema de gestió de cites. Es tracta d’uns aspectes molt rellevants el procediment administratiu dels quals s’ha anat duent a terme alhora que es resolia el problema de l’equiparació salarial de tots els treballadors.

Finalment, Sitval i l’Ajuntament de Torrent han signat recentment un protocol d’intencions per a construir una nova estació d’ITV en aquest municipi que substituirà, abans que acabe la legislatura, la que ara funciona en Riba-roja. En aquesta mateixa línia, també s’ha signat un nou contracte de lloguer per a garantir el servei de l’estació de Riba-roja mentre es construeix la de Torrent.

No hay comentarios

Dejar respuesta