Xàtiva Unida va iniciar ahir a la vesprada la distribució d’una caixeta que simula l’envàs d’un medicament per a, en paraules de la candidata Amor Amorós, “recuperar la salut de Xàtiva, ja que en aquestes eleccions la ciutat s’hi juga molt: o continuar en les polítiques del segle passat o posar les bases per guanyar el futur”.
Als mitjans tradicionals de propaganda electoral (cartells, fullets, lones, entrevistes…), la formació d’esquerres suma aquesta proposta plena d’ironia, imaginació i humor per tal de fer arribar el seu programa a l’electorat. La caixeta conté un caramel i un prospecte en què a banda de la composició, posologia i advertències, s’indiquen quines són les malalties que afecten Xàtiva: paràlisi municipal, arrítmia institucional, decaïment econòmic, mala circulació, abatiment patrimonial, problemes de llengua i de memòria… A més, mitjançant un codi QR es té accés a la informació completa de la candidatura i del programa de Xàtiva Unida. Amorós ha destacat que “amb aquesta campanya pretenem usar l’humor com una eina de crítica i de proposta”.