Xàtiva llança la convocatòria de subvencions per a les associacions de comerciants de la ciutat

L’objecte de les ajudes és la dinamització del comerç local, la millora en la digitalització dels establiments comercials i potenciar les relacions entre els comerciants i consumidors

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat les bases que han de regir la convocatòria pública per a la concessió de subvencions a les associacions de comerciants de la ciutat durant el present exercici. La quantitat total destinada a cobrir aquesta línia de subvencions és de 36.000 euros, encara que l’Ajuntament podria augmentar finalment aquesta quantitat emprant els romanents d’altres programes d’ajudes del Pla Reactivem Xàtiva. La convocatòria d’enguany inclou la possibilitat de que les associacions de comerciants puguen rebre una bestreta del 50% de la subvenció total concedida. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies, comptats des de l’endemà al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província.

La quantitat assignada a les subvencions s’ha incrementat un 20% respecte als paràmetres habituals en anys anteriors, a excepció del cas de 2020, on aquesta quantitat es va duplicar amb l’objectiu de pal·liar els efectes econòmics de la pandèmia en les activitats de les organitzacions dels comerciants de la ciutat. L’objecte de la subvenció és el finançament de campanyes i actuacions dirigides a la dinamització del comerç local, la millora en la digitalització dels establiments comercials i potenciar les relacions entre els comerciants i consumidors.

Les actuacions subvencionables seran les següents:

Projectes de dinamització, comunicació, formació i sostenibilitat:

Han de fomentar activitats d’interès públic o social que donen a conèixer, dinamitzen i potencien el comerç urbà de proximitat i promoguen l’associacionisme i la col·laboració comercial local amb l’objectiu d’atraure clientela cap al comerç local.

 1 Campanyes de sensibilització amb el comerç tradicional.

Actuacions dirigides a fomentar l’associacionisme i creació de xarxes de confiança, reciprocitat, solidaritat i col·laboració amb el comerç tradicional l’objectiu del qual siga fomentar la cooperació entre els comerciants minoristes i la seua participació conjunta.

Projectes que continguen accions cohesionades de dinamització i promoció del comerç de la ciutat en el seu conjunt i que milloren la competitivitat del comerç de Xàtiva.

Les campanyes de comunicació de cada projecte han de tenir un important nivell de notorietat dins i fora del municipi.

Formació i reciclatge del capital humà: jornades i tallers d’atenció al client, fidelització, aparadorisme, idiomes, tècniques de marxandatge/gestió del punt de venda, ofimàtica, entre d’altres.

Millora de la competitivitat: jornades i tallers relacionades amb el comerç electrònic, noves tecnologies, societat de la informació i comunicació, etc.

Xerrades, col·loquis o certàmens que tinguen per finalitat donar a conèixer als seus associats o al públic en general les experiències, tècniques i procediments més innovadors posats en pràctica dins del sector comercial detallista tant per part de professionals com d’empreses capdavanteres.

2 Accions en l’àmbit de la digitalització del comerç:

Creació de continguts digitals per a la seua publicació a Internet.

Creació o renovació de la pàgina web de l’associació.

Creació o renovació dels perfils de xarxes socials (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube…).

Creació o renovació del perfil de Google Business.

Adaptació del web al Reglament General de Protecció de Dades (RGPD)

Gestió i publicació de continguts a web, xarxes socials (community manager), butlletins de notícies (newsletters).

Elaboració de pla de màrqueting digital.

Campanyes de publicitat online (publicitat a cercadors, display, xarxes socials, portals, etc).

Accions de desenvolupament i posada en marxa de venda en línia per als comerços associats.

Accions promocionals per als comerços associats d’innovació comercial: repartiment a domicili, crear nous canals de comercialització (venda on-line), fidelització de clients (via SMS, xarxes socials, etc.).

És un requisit indispensable que les accions d’aquest programa promoguen bones pràctiques mediambientals i de responsabilitat social, així com que contribuïsquen a millorar les competències professionals de les persones que treballen a l’associació i a les empreses associades.

No hay comentarios

Dejar respuesta

uno + 6 =