Xàtiva inaugura el nou Centre d’Interpretació de l’Espai Borja

La inversió, de 60.000 euros, es complementa amb la subvenció de 80.000 euros procedents de Turisme CV per promocionar la marca Territori Borja

Xàtiva ha inaugurat aquest dijous el nou Centre d’Interpretació de l’Espai Borja, situat a la capella de l’Antic Hospital de la ciutat, a la Plaça Calixte III, que porta per nom precisament el d’un dels dos Papes xativins. La inversió total per condicionar l’emplaçament ha sigut de més de 60.000 euros, la meitat dels quals han estat finançats per Turisme Comunitat Valenciana. L’espai, que tindrà entrada gratuïta, s’obrirà de dimarts a dissabte d’11 a 14h i de 17 a 19h, i els diumenges d’11 a 14 hores.

«Per fi veu la llum aquest nou Centre d’interpretació Borja, l’objectiu del qual és potenciar els valors turístics associats a la família Borja i fer valdre la nostra història com a un fet diferenciador que augmente l’atractiu de la nostra ciutat com a destinació de turisme cultural», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que el que es pretén és «implementar una estratègia d’acció que done impuls a la comercialització de productes turístics culturals a Xàtiva, agrupats al voltant de l’eix temàtic argumental basat en la família Borja i a la promoció de la ruta temàtica, posant en valor el fet de que Xàtiva és l’única ciutat fora de Roma on han nascut dos Papes».

Per la seua part, la regidora de Turisme, Raquel Caballero, ha expressat que «gràcies a les subvencions de Turisme Comunitat Valenciana hem pogut millorar i ampliar l’espai Borja, convertint-lo en un centre d’interpretació que ens permetrà posicionar Xàtiva com a bressol dels Borja i ampliar així l’oferta turística de la nostra ciutat».

Espai-Borja-2Amb aquest espai es posa en valor un lloc emblemàtic de la ciutat com és l’antiga capella de l’Hospital Reial, amb la finalitat de configurar un producte turístic cultural a Xàtiva. L’objectiu d’aquest espai Borja és convertir-se en un espai de coneixement i difusió de la història i la seua vinculació a Xàtiva d’una de les famílies més importants del Renaixement a nivell internacional, dotant-lo de tots els serveis d’atenció al visitant necessaris per divulgar el patrimoni històric local.

La tematització de l’espai incorpora a la visita recursos museogràfics moderns i sensorials que tenen com a finalitat la d’adaptar l’espai a les noves exigències de la demanda per a captar més públic. Les propostes expositives permeten distints nivells de lectura de forma que resulten comprensibles i atractives per a persones de totes les edats i nivells d’especialització.

La sala està dominada per un bosc de panells gràfics amb monitor integral, que permet al visitant explorar els distints recursos i productes turístics sobre els moments de la història que ofereixen tant Xàtiva com els Borja. També hi ha disposats dos panells representatius dels dos Papes Borja, Calixte III i Alexandre VIé, i l’espai està il·luminat mitjançant tecnologia led per generar un ambient acollidor. Un vinil cobreix la porta principal, i també s’han ubicat bancs de cortesia tant per a adults com per a xiquets. La tematització de l’espai garantirà l’accés i l’ús de l’equipament per a totes les persones, especialment per a aquelles de mobilitat reduïda o amb limitació sensorial.

Actuacions Territori Borja

A més a més, Turisme Comunitat Valenciana també ha aprovat una subvenció de 80.000 euros, emmarcada en el conveni «Territori Borja», per tal de promocionar la marca del producte turístic. La finalitat és cohesionar i posicionar aquesta marca «Territori Borja» alineada amb les estratègies turístiques del producte i d’atenció al turista.

Turisme Comunitat Valenciana determinarà els recursos i l’oferta capaç de generar experiències atractives als visitants de Xàtiva en el curt termini, amb la incorporació de membres i el posicionament del producte en el mercat. Aquesta subvenció també contribuirà a implementar la marca Territori Borja, aplicant un pla de comunicació i posicionament del producte turístic, dissenyant i produint suports sobre la base del producte turístic i de la difusió a les xarxes socials.

A més a més, el gros de l’ajuda es destinarà a posar en valor l’oferta turística dels esdeveniments sota el paraigües «Territori Borja», amb un treball que permeta coordinar els esdeveniments culturals i gastronòmics de major rellevància de Xàtiva, estructurant-los en clau turística i desenvolupant una estratègia de comunicació dels mateixos a fi de generar noves demandes cap a la ciutat, associades a aquests esdeveniments. Entre les accions proposades es troben algunes vinculades a la música, el teatre o les exposicions, amb accions que es poden plantejar tant a nivell nacional com internacional.

No hay comentarios

Dejar respuesta