Retiren 300 vehicles de les vies per a recuperar les Rodalies de València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha informat que els equips d’Adif avancen hui en l’avaluació operativa de danys en les línies C1, C2 i C3 de València danyades per la DANA. Ja hi ha trams i estacions completament buidades. Ja s’han retirat uns 300 vehicles de les estacions i la via.

Les primeres inspeccions mostren trams molt danyats i estructures, com les estacions, en millor estat de l’esperat.

S’ha actuat en el tram València-Silla (Tram comú C1 i C2) de 8,5 km. Ja està net de vehicles i obstacles al 100%. Les estacions estan en millor estat que els trams entre elles. Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Silla no tenen danys estructurals. Tots els passos inferiors estan inundats.

No obstant això, han informat que la via està en una situació complicada. Preocupa el mal estat del viaducte disposat sobra la Rambla del Poyo. Equips d’Adif i de la Direcció General de Carreteres realitzaran una avaluació estructural d’urgència per a planificar l’actuació.

S’ha iniciat la fitació de via i el seu anivellament en les zones on puga bastar la reparació amb el reg de balast.
En el tram Silla-Alzira (C2) de 25 km les estacions de Benifaió-Almussafes, Algemesí i Alzira estan lliures d’obstacles i restes d’arrossegament. Els trams entre les mateixes presenten danys, però no d’entitat i els subsistemes, dins de la gravetat, estan en bon estat.
S’han recuperat totes les instal·lacions de seguretat (enclavament) en les estacions d’Alzira, Algemesí i Silla i regulant els aparells de via.

La situació de València-Bunyol (C3) és «molt complicada». En el tram Xirivella-Aldaia s’han retirat uns 180 vehicles i obstacles de via (trajecte) i de l’estació d’Aldaia. S’han netejat i reconstruït camins d’accés a la plataforma. L’estació d’Aldaia ha quedat lliure d’obstacles i vehicles. S’han condicionats els accessos, zones adjacents i l’edifici de viatgers.

En el tram Aldaia-Loriguilla de la C3, s’ha netejat el trajecte Xirivella – Aldaia i es continua cap a Loriguilla. S’han retirat uns 100 vehicles en el trajecte.

El tram Loriguilla-Xest-Xiva presenta «danys de molta importància». L’estat d’un viaducte del tram (Xest) és «especialment complicat ja que té un estrep i una pila totalment destruïts». Segueixen els treballs de neteja i inspecció.

En la part de Xiva-Bunyol hi ha «danys de consideració en un quilòmetre, a partir del km 50/800». Segueixen els treballs de neteja i inspecció i s’han retirat uns 20 cotxes aproximadament, s’ha netejat la via d’obstacles i s’han executat camins d’accés. En tota aquesta zona, a més de la via (en molts trams en esquelet), hi ha afecció a talussos, murs, passarel·les.

Així mateix, es prioritza la finalització de la redacció del projecte d’electrificació de la C3 i es licitarà «al més prompte possible». L’objectiu és instal·lar catenàries, subestacions de tracció i les escomeses en els quasi 45 km de via.

A Bunyol-Utiel (C3), hi ha danys «molt rellevants» de plataforma, fonamentalment en trajectes, mentre que les estacions requeriran «xicotetes actuacions». «S’estan concentrant en diferents punts de la xarxa els mitjans necessaris per a iniciar les reparacions (balast, batedora, perfiladora i estabilitzador), una vegada concloses les inspeccions», ha explicat.

S’ha habilitat la circulació en les línies de rodalia C6 i C-5. S’ha duplicat la capacitat de la C6, amb la majoria dels trens amb 800 places en comptes de 400 i una oferta de 71 serveis al dia entre València i Castellò (C-6). La C5 té la seua capacitat habitual. La línia València-Castelló-Tarragona i la de Terol estan plenament operatives.


Reconstrucció infraestructures AVE

Respecte a l’Alta Velocitat entre Madrid i València, l’equip d’Adif avança en els treballs de reconstrucció de la infraestructura i estan preparats per a treballar a tres torns.

En el túnel de Xiva han arrancat els treballs de formació de la plataforma en totes dues boques i l’interior del túnel de Xiva, una vegada s’ha alçat tota la via, retirat quasi tot el balast i s’ha preparat l’esplanada en totes dues vies. A més, s’ha completat el desplegament dels mitjans necessaris per a la reparació de la via i el túnel.

El túnel de Torrent s’ha desguassat totalment i s’avança en la neteja del fang i llot en les seues zones més baixes. Està previst que arriben aquest dilluns màquines auxiliars. No s’estan trobant danys rellevants de moment.

No hay comentarios

Dejar respuesta