Més de 70 famílies participen a “L’escola que volem” del CEIP Attilio Bruschetti de Xàtiva

Els familiars construiran un pont tibetà i jocs d’equilibri de fusta al pati i una biblioteca als corredors de l’escola

El proper diumenge 20 de febrer, més de 70 famílies amb els seus xiquets i xiquetes aniran a l’escola Attilio Bruschetti de Xàtiva i no serà un dia qualsevol: les famílies porten mesos organitzant-se amb l’escola per a celebrar un jornada de proporcions inusuals de “Patis Actius”. La trobada s’emmarca dintre del projecte d’innovació pedagògica “L’escola que volem” que el claustre està tirant endavant des de 2016, cada vegada amb més èxit de participació, i amb el suport de la Conselleria d’educació en el marc dels Projectes d’Investigació i Innovació Educativa (PIIE) del territori valencià. 

Les famílies aniran arribant des de les 8 del matí amb ferramentes i material per a reciclar de casa, i en comissions començaran a transformar els espais exteriors i alguns dels interiors de l’escola. Està previst que amb l’ajuda dels caps d’intervenció -que hauran comprat tot el material que no es puga treure del reciclatge o donacions- les famílies munten a l’espai exterior: un pont tibetà, jocs d’equilibri de fusta, un túnel vegetal, i camins sensorials en el laberint vegetal que ja van instal·lar fa uns anys, a més d’ampliar l’espai de la cuineta i crear panells sensorials per als infants de 2 anys, així com fer tasques de manteniment com pintar fustes i taules, caragolar peces del rocòdrom, etc. 
Una de les novetats d’enguany és que una altra comissió s’ocuparà d’una intervenció a l’interior per omplir de vida els corredors de l’escola creant una biblioteca diferent. Aprofitant diversos espais, crearan zones de lectura acollidores amb coixins, prestatgeries noves, i plantes. “Si volem lectors i lectores, els xiquets i xiquetes deuen de tocar els llibres i si es en espais amb calma molt millor”, explica Desirée Sánchez Guerola, cap d’estudis del centre, “anem a naturalitzar l’interior també, posant moltes plantes i materials naturals. Els espais han d’evolucionar i donar resposta a les necessitats emocionals dels infants, és la base per als seus processos d’aprenentatge. Si estan contents, estaran més motivats”, afegix. La darrera comissió és la d’avituallament que s’ocuparà d’organitzar un esmorzar i un dinar pagats per l’AMPA de l’escola.

El CEIP Attilio Bruschetti de Xàtiva està fent una aposta pedagògica molt forta per donar resposta a tota la comunitat educativa i incloure les famílies en el projecte escolar. Es tracta de crear espais que eduquen, que socialitzen, que emocionen i fer una escola per a tots i totes, on cada infant puga trobar el seu lloc, expliquen des de l’equip directiu. Volen treballar amb materials naturals, reciclats, no tòxics, per fomentar l’ecologia, com també la igualtat d’oportunitats i l’educació de genere, al no prioritzar, per exemple, els jocs de pilota i buscar propostes menys marcades a nivell de gènere. El projecte “L’escola que volem” del CEIP Attilio Bruschetti posa per davant l’educació emocional i la corrent educativa de “l’Escola viva i activa” que no es centra en la pedagogia Montessori, o Reggio Emilia, o pedagogia verda, entre d’altres, sinó que beu de totes per a donar resposta a cada xiquet o xiqueta. “Agafem per als nostres infants allò que més ens funciona”, conten des de la direcció que defensen que el paper de les famílies en tot el procés és molt important perquè, per exemple, quan els xiquets i xiquetes veuen els seus pares i mares participar a l’escola, respecten més els materials i van més contents a classe. Conclouen que és un projecte de tota la comunitat educativa i que amb aquestes intervencions les famílies formen part del projecte del centre, se’l fan seu i fan possible una altra mirada a l’educació.

No hay comentarios

Dejar respuesta

doce − once =