La web de ‘El Enigma de los Borja’ registra prop de 9.000 visites des de que començara el joc

L’activitat està impulsada per l’ajuntament de Xàtiva per promoure el turismei dinamitzar al mateix temp l’activitat comercial i hostalera de la ciutat

El joc, interactiui presencial, consisteix en la realització d’un recorregut a peu per enclavaments significatius en els quals hi ha que resoldre deuendevinallei un enigma final

Xàtiva, 1de març de 2023. El joc ‘L’enigma dels Borja’, que va posar en marxa la Regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Xàtiva l’any passat per a promoure el turisme i dinamitzar al mateix temps l’activitat comercial i hostalera de la ciutat, està resultant tot un èxit de participació.

El balanç fins hui és molt positiu i posa de manifest l’excel·lent acolliment que ha tingut la iniciativa, ja que la web del joc registra ja 8.837 visites i són més de 600 les persones que han participat de manera activa en el joc responent a les preguntes plantejades.

Així ho ha manifestat la regidora de Turisme de Xàtiva, Raquel Caballero. «Des del llançament estem molt satisfets amb els bons resultats que està tenint el joc ‘L’Enigma dels Borja’, amb el qual preteníem donar a conéixer el patrimoni que atresora la ciutat d’una forma original i divertida, orientat sobretot a atraure un públic jove i també el turisme familiar. Com de fet ha ocorregut ja que en la seua major part els participants compleixen aquest perfil».

Es tracta d’un joc interactiu i al mateix temps presencial, ja que ‘L’Enigma dels Borja’ consisteix en la realització d’un recorregut a peu per punts clau de la ciutat, vinculats tots ells al llinatge dels Borja, en cadascun dels quals els participants han de desxifrar una endevinalla per a poder resoldre l’enigma en qüestió.

Per a participar, turistes i visitants han d’accedir a la pàgina web www.elenigmadelosborja.com i anar resolent les qüestions plantejades en cadascun dels deu punts marcats en el mapa. Si aconsegueixen respondre de manera correcta les 10 endevinalles, i per tant resoldre l’enigma, entren en el sorteig d’un premi de 200€ per a gastar mitjançant vals en establiments comercials i hostalers de Xàtiva que trien i que estiguen adherits a la campanya. A més, també se’ls obsequia amb dues entrades per a una visita guiada al castell i una visita guiada en tricicle elèctric per a dues persones.

Fins hui s’han celebrat set edicions i resten tres. Cadascuna de les edicions compta a més amb una activitat de dinamització a càrrec d’uns animadors socioculturals vestits amb vestits del Renaixement, realitzats per indumentaristas de Xàtiva, que recreen els personals de Donya Tecla i el missatger d’Ausiàs March.

Durant dos dies, en cadascuna de les edicions, coincidents aquests amb períodes vacacionals i de gran concurrència de visitants a la ciutat, recorren els carrers de Xàtiva animant als visitants a participar en el joc i a conéixer el seu ric patrimoni.

Així mateix, cada vegada són més els comerços i establiments hostalers que s’adhereixen a aquesta campanya de promoció turística amb la qual s’aconsegueix un doble objectiu, d’una banda posicionar a Xàtiva com a destinació turística d’interior per excel·lència de la comarca de La Costera i també de la província de València i, per un altre, fer costat a l’oci, al comerç i a l’hostaleria local.

No hay comentarios

Dejar respuesta