La Porta del Nadal dona inici a Bayda

Aquest Marketplace és una iniciativa pública de l’Ajuntament d’Albaida i vol ser una tenda de tendes on poder comprar els productes i serveis del comerç local des de qualsevol indret del món. La seua presentació va ser dins de la fira la Porta del Nadal i va comptar amb la visita de la directora general de Comerç, Artesania i Consum Rosana Seguí

La Porta del Nadal dona el començament a les festes en Albaida amb una fira del comerç local centrada en aquesta segona edició en les botigues de la ciutat i el Mercat Municipal, on van participar mig centenar de estands al llarg del seu recorregut entre comerços, serveis, associacions i entitats municipals com el MITA o l’Espai Jove. Així mateix també es va presentar la nova botiga de venda electrònica que porta per nom Bayda, fent al·lusió a la terra blanca de la comarca, i que va ser inaugurada per les autoritats locals junt amb la Directora General de Comerç, Artesania i Consum, Rosana Seguí, qui va participar de la jornada comercial.
En aquesta edició es va traslladar gran part de l’activitat als carrers amb teatre de marionetes, música de cambra, cercavila de tabal i dolçaina i l’exposició de Fruites Gegants de Mercavalència, qui també va cedir la Tira de comptar del fotògraf José Luis Iniesta i ambdues es poden seguir visitant aquest Nadal en Albaida com a reclams d’un consum de proximitat i sostenible.
Aquesta setmana ja ha estat en ple funcionament el nou servei municipal de Bayda, un marketplace que pretén facilitar que els comerços puguen vendre per Internet. Es tracta doncs, d’una tenda online de tendes en què participen ja una desena de comerços de la ciutat. Estes botigues ofereixen articles que els usuaris i usuàries poden comprar online. Per a fer valdre l’element de proximitat, a l’hora de l’enviament de la compra, el consumidor o consumidora pot triar entre que li’l porten a casa les persones del propi comerç, arreplegar-lo en la tenda o un enviament convencional per missatgeria, aquest últim pensat sobretot per a aquelles persones que visquen fora de la ciutat o per a fer un regal en altres destinacions.

A la presentació de Bayda va assistir la directora general Rosana Seguí qui va destacar que “els marketplaces han vingut per a quedar-se ja que la pandèmia ha accelerat la digitalització i és necessari tindre este canal de distribució”. Per la seua banda, l’alcalde, Josep Antoni Albert, va afirmar que “el marketplace local era un repte que teníem marcat des de feia temps i esperem que siga exitós”.

La seua posada en marxa ha sigut finançada íntegrament per l’Ajuntament d’Albaida, que participarà en el seu manteniment els pròxims dos anys. A hores d’ara ja hi ha merceries, moda de dona, moda infantil, suplements alimentaris, carns i embotits, joies, perfums i cosmètics, restauració, entre d’altres i es pot accedir des de bayda.es. Per a poder portar-ho a terme el consistori ha comptat amb el finançament de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i treball de la Generalitat Valenciana i, així com, de la Diputació de València.

No hay comentarios

Dejar respuesta