● Els joves socialistes de la Costera i la Canal de Navarrés renoven la seua executiva i situen a Inés Poveda, regidora de Canals, com a secretària general.
● Sara Badenes, regidora del Genovés, serà la nova secretària d’organització en una agrupació comarcal completament renovada i amb més dones.
Inés Poveda Mira (Canals) ha sigut elegida nova secretària general de Joves Socialistes de la Costera-la Canal de Navarrés en l’IV Congrés de la formació juvenil que s’ha celebrat en la localitat de Rotglà i Corberà, en l’edifici de l’Assecador de Tabacs, i que va presidir Sergio Ortiz, secretari general del PSPV de Moixent. La nova direcció de Joventuts pren el relleu d’Abel Martí, actual secretari d’organització del PSPV de la Costera-Canal que lidera Roberto Granero, cedint el testimoni a una nova generació de persones joves després de 5 anys al capdavant del seu mandat. Als delegats els van acompanyar Benja Mompó, secretari general de Joves Socialistes del País Valencià (en l’executiva del qual s’integren Abel Martí i Sergio Ortiz), Rafa Lluch, secretari general dels joves de la Ribera, Rocío Barbeito, la secretària d’organització de Mompó i Laura Alcaide, secretària general de Joventuts de Horta Nord; a més del secretari general del PSPV comarcal, Roberto Granero.
En el Congrés es va valorar la gestió de l’executiva sortint de Martí, que es va acomiadar del lideratge de la formació juvenil després de 5 anys convulsos en els quals l’organització comarcal es va enfrontar a una pandèmia que ha desmobilitzat, en part, a la població juvenil de la Costera i de la Canal. Malgrat això, la seua gestió va ser secundada per la unanimitat de la militància no sense abans que el ja exsecretari general “destaca la importància de l’organització per a llançar un rayito de llum a molta gent que continua estant perduda i necessita ajuda i forces per a seguir avant”.
La ja secretària general, en el seu discurs, va traslladar l’afecte de l’organització a Martí i la seua anterior executiva i va desgranar els objectius d’una nova direcció comarcal que assumeix el repte d’obtindre un pes polític més important encara en el nou esquema dels socialistes de les dues comarques. «Assumisc com un repte col·lectiu aquesta etapa que acaba de començar per a construir aqueix projecte en el qual tots hem somiat, no per nosaltres, sinó per tota la gent que l’espera». Va concloure Poveda.
El Congrés va ser també una demostració del creixement d’una generació de joves que s’ha obert pas en la política local i comarcal, molts d’ells actualment ocupen llocs destacats en les llistes municipals i formen part de l’executiva de Roberto Granero, a més de ser candidats a l’alcaldia com és el cas de Cristian Juan, cap de cartell dels socialistes de Canals, que porta a Inés Poveda com a número dos en la seua llista per a les pròximes eleccions municipals. La secretària d’organització, per part seua, és la número 3 dels socialistes del Genovés. A més de Poveda i Badenes, l’executiva està composta per: Mariano Ferriz, de la Font de la Figuera (número 2 en les llistes locals i membre de l’executiva del PSPV comarcal), Alba Tomàs del Genovés, Álex Muñoz de Vallada, Anna López de Rotglà i Corberà (número 3 en les llistes i secretària d’organització del partit de la seua localitat), Miguel Reig de Xella i Yaiza Diego, secretària general de Xàtiva.
