El ciclista Javier Vaquero aconsegueix dos bronzes en el Campionat d’Espanya de Ciclisme Paralímpic

.- El corredor zamorà va quedar tercer en la contrarellotge i en la prova en línia

.- L’esportista invident afronta en breu el Campionat d’Espanya Paralímpic en Pista

AGUSTÍ GARZÓ

Javier Vaquero, el cislista zamorà establert a Xàtiva, va obtindre dues medalles de bronze aquest cap de setmana en el Campionat d’Espanya de Ciclisme Paralímpic en Carretera, que es va disputar en la localitat gallega de Viveiro (Lugo). Vaquero va aconseguir el tercer lloc en dues proves: la carrera contra rellotge i la prova en línia. En aquesta última es va imposar Joan Sanso i va ser segon Rubén Capdevila. En tots dos casos, tal com es va informar dies enrere, ho va fer amb el ciclista xativí Oscar Perales de copilot ja que la condició d’invident de Vaquero implica competir en tàndem assistit per un guia que fa pedals al costat d’ell i visualitza el recorregut. «Estic molt content; la veritat és que no m’esperava aquest resultat. Però el treball ha donat els seus fruits», ha assenyalat Vaquero. La pròxima cita de Javier amb la competició és el Campionat d’Espanya Paralímpic en Pista, que tindrà lloc en el velòdrom Lluís Puig de València els pròxims dies 9, 10 i 11 de juny.

La crono de la prova disputada a Lugo tenia una extensió de vint quilòmetres, amb 500 metres de desnivell. «Era un recorregut bastant exigent», assenyala Vaquero. Mentre que l’etapa en línia va tindre lloc sobre un recorregut de 61 quilòmetres, amb un desnivell positiu de 1.600 metres «molt sinuós. Era —agrega el corredor de Xàtiva— de moltes pujades i baixades», la qual cosa condiciona especialment la necessària labor de compenetració del corredor i el seu copilot ja que aquest intueix com és el traçat no sols per les seues indicacions verbals sinó també amb els moviments de cos de qui comanda el tàndem.

Vaquero viu a Xàtiva des de fa 18 anys, on va arribar com a empleat de l’ONCE. Nascut en la localitat zamorana de Gallegos del Río, no és cec de naixement però va començar a perdre la vista des de molt xiquet i als 10 anys ja va haver de ser escolaritzat intern en un centre de l’ONCE a Madrid. En 2021 va saltar als mitjans per afrontar, malgrat la seua ceguesa, la famosa Titan Desert, una prova ciclista pel desert del nord d’Àfrica coneguda per la seua especial duresa. Ho va fer amb el suport de la Diputación de Zamora, la Indicación Geográfica Protegida Ternera de Aliste i l’Ajuntament de Xàtiva. Vaquero ha anunciat la seua intenció de repetir en aquesta prova en una futura edició.

En Castellano

El ciclista afincado en Xàtiva Javier Vaquero consigue dos bronces en el Campeonato de España de Ciclismo Paralímpico

.- El corredor zamorano quedó tercero en la contrarreloj y en la prueba en línea

.- El deportista invidente afronta en breve el Campeonato de España Paralímpico en Pista

AGUSTÍ GARZÓ

Vaquero, el ciclista zamorano establecido en Xàtiva, obtuvo dos medallas de bronce este fin de semana en el Campeonato de España de Ciclismo Paralímpico en Carretera, que se disputó en la localidad gallega de Viveiro (Lugo). Vaquero logró el tercer puesto en dos pruebas: la carrera contrarreloj y la prueba en línea. En esta última se impuso Joan Sanso y fue segundo Rubén Capdevila. En ambos casos, tal como se informó días atrás, lo hizo con el ciclista setabense Oscar Perales de copiloto ya que la condición de invidente de Vaquero implica competir en tándem asistido por un guía que pedalea junto a él y visualiza el recorrido. «Estoy muy contento; la verdad es que no me esperaba este resultado. Pero el trabajo ha dado sus frutos», ha señalado Vaquero. La próxima cita de Javier con la competición es el Campeonato de España Paralímpico en Pista, que tendrá lugar en el velódromo Lluís Puig de Valencia los próximos días 9, 10 y 11 de junio.

La crono de la prueba disputada en Lugo tenía una extensión de veinte kilómetros, con 500 metros de desnivel. «Era un recorrido bastante exigente», señala Vaquero. Mientras que la etapa en línea tuvo lugar sobre un recorrido de 61 kilómetros, con un desnivel positivo de 1.600 metros «muy sinuoso. Era —agrega el corredor de Xàtiva— de muchas subidas y bajadas», lo que condiciona especialmente la necesaria labor de compenetración del corredor y su copiloto ya que éste intuye cómo es el trazado no solo por sus indicaciones verbales sino también con los movimientos de cuerpo de quien comanda el tándem.

Vaquero vive en Xàtiva desde hace 18 años, adonde llegó como empleado de la ONCE. Nacido en la localidad zamorana de Gallegos del Río, no es ciego de nacimiento pero comenzó a perder la vista desde muy niño y a los 10 años ya tuvo que ser escolarizado interno en un centro de la ONCE en Madrid. En 2021 saltó a los medios por afrontar, pese a su ceguera, la famosa Titan Desert, una prueba ciclista por el desierto del norte de África conocida por su especial dureza. Lo hizo con el respaldo de la Diputación de Zamora, la Indicación Geográfica Protegida Ternera de Aliste y el Ayuntamiento de Xàtiva. Vaquero ha anunciado su intención de repetir en dicha prueba en una futura edición.

No hay comentarios

Dejar respuesta