La regidoria de Gestió de Residus inicia una campanya informativa sobre la recollida del cartó comercial amb l’objectiu d’ampliar el servei i l’eficiència.
La regidoria de Gestió de Residus, encapçalada per Pilar Gimeno (Compromís), comença hui una campanya informativa sobre el servei de reciclat del cartó comercial. Es tracta d’un servei complementari al de recollida selectiva i gratuït que s’ofereix des de la delegació als comerços amb la finalitat de gestionar millor els residus, paper i cartró, generats pels establiments de Xàtiva.
“Per poder funcionar correctament -ha assenyalat Pilar Gimeno- resulta fonamental que els comerços coneguen les normes del servei per això durant estes setmanes eixirem al carrer a informar. Actualment tenim vora 150 comerços adherits però d’aquests, al voltant d’un 20% no utilitza el servei correctament. Amb aquesta campanya esperem solventar aquestes incidències i aumentar el número de botigues adherides”.
Per adherir-se al servei de recollida de paper i cartó comercial els locals només han de comunicar-ho al tècnic que visite l’establiment, telefonar al 96 325 58 25 o acudir a l’oficina d’atenció ciutadana al carrer Fèlix J. Martínez 31.
El funcionament és molt senzill. Una vegada adherit, el comerç té assignada un hora per dipositar el cartó i el paper que vulga a la porta del local. Els serveis de recollida passen i se l’emporten gratuïtament. Ara bé, cal deixar-lo plegat per no estorbar i lliure de plàstics o altres materials. “La col·laboració del sector comercial és fonamental per recuperar, per a les arques municipals, com més diners millor provinents del reciclat. Ells són els qui més volum de cartró generen, per tant, els qui més poden contribuir. En aquest sentit, també s’ha demanat la col·laboració de Xàcex i Adexa per arribar als seus associats.” ha dit Gimeno.