T’uneixes? Xàtiva llança una campanya per a incorporar nous voluntaris a Protecció Civil

El voluntariat rebrà formació homologada en seguretat i participarà en els principals dispositius i els grans esdeveniments de la ciutat

Xàtiva,1 de juliol de 2026 – L’Ajuntament de Xàtiva, a través de la Policia Local i de l’Agrupació Local de Protecció Civil, ha posat en marxa una nova campanya de captació de voluntariat amb l’objectiu d’incorporar noves persones compromeses amb el servei públic i la protecció de la ciutadania.

Sota el lema «Col·labora en el benestar i la protecció dels teus veïns i veïnes», la iniciativa pretén ampliar l’equip de voluntariat que dona suport als dispositius preventius, als serveis d’emergència i als nombrosos esdeveniments culturals, esportius, festius, socials i mediambientals que acull Xàtiva al llarg de l’any.

L’Agrupació Local de Protecció Civil desenvolupa una tasca fonamental en la prevenció de riscos, la col·laboració amb els serveis professionals i el suport als plans municipals d’emergència. Entre altres funcions, participa en els dispositius de les Falles, la Setmana Santa, les Nits al Castell, les festes patronals, la Fira d’Agost, el 9 d’Octubre, la Fira de Nadal o la Cavalcada de Reis, així com en actuacions relacionades amb el Pla Territorial Municipal d’Emergències i els plans davant el risc d’incendis forestals, inundacions o terratrèmols.

A més de prestar un servei essencial a la ciutat, les persones voluntàries tenen accés a un programa de formació especialitzada i homologada per l’IVASPE, amb continguts relacionats amb primers auxilis, gestió d’emergències, cerca de persones desaparegudes, extinció d’incendis, telecomunicacions, conducció de vehicles i mediació, entre altres matèries, contribuint així també a millorar el seu currículum i les seues competències.

Per formar part de l’Agrupació és necessari ser major de 18 anys en el moment de la incorporació —o tindre entre 16 i 18 anys amb l’autorització del pare, mare o tutor legal—, presentar la sol·licitud corresponent junt amb el currículum vitae, assistir a una entrevista personal i complir els requisits establerts en el reglament municipal. En els casos en què siga necessari, les persones aspirants també hauran de superar una prova psicotècnica per comprovar la seua idoneïtat, així com el curs bàsic de formació obligatori.

Les persones interessades poden presentar la documentació qualsevol dia hàbil, en horari de 7.30 a 14.30 hores, a la seu de la Policia Local de Xàtiva, situada al carrer Canonge Cirujeda, número 9, on també podran rebre tota la informació sobre el procés d’incorporació.

La regidora de Seguretat Ciutadana, Xelo Angulo, ha destacat que «el voluntariat de Protecció Civil és un exemple de compromís amb la ciutat i de servei als altres. Les persones que en formen part contribueixen de manera decisiva a fer de Xàtiva una ciutat més segura, preparada i solidària». Angulo ha animat la ciutadania «a sumar-se a aquest projecte col·lectiu, perquè qualsevol persona amb ganes d’ajudar pot aportar molt a la comunitat i, al mateix temps, adquirir una formació de gran valor personal i professional».

No hay comentarios

Dejar respuesta