La delegació de Turisme de Xàtiva, encapçalada per l’alcalde Roger Cerdà, va començar, des de primera hora del matí d’ahir, a mantindre reunions de treball amb agències de màrqueting, portals de notícies, altres institucions així com entrevistes en diferents mitjans de comunicació a la recerca de nous métodes a per donar a conèixer la ciutat.
Cerdà ha remarcat que Xàtiva «té una gran oportunitat econòmica amb el turisme i cal trobar el màxim de camins possibles per arribar a la gent.»
La jornada va començar amb una reunió amb Luis Martí, president de la Federació Hotelera de la Comunitat Valenciana i amb Alberto Galloso de l’empresa consultora que va redactar el pla de dinamització turística de Xàtiva.
Després la delegació xativina es va trobar amb l’empresa RV Edipress, especialitzada en màrqueting i posicionament de destinacions turístiques en el mercat espanyol. Una hora més tard van mantindre una reunió de treball amb el gerent d’Hosteltur, el portal líder en notícies sobre turisme a Espanya.
També es va celebrar una trobada amb l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, amb qui es busca compartir estratègies d’atracció de viatgers, especialment interessats amb els Borja. Després visitaren l’éstand de Xàtiva, Viajes Globus, una empresa valenciana especialitzada en el turisme d’experiències i escapades.
Després de dinar estava prevista una trobada amb Rumbo, una empresa de comercialització de packs de viatges per Internet. Posteriorment, el primer edil de Xàtiva va assistir a l’acte oficial del president de la Diputació i alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez. A les cinc de la vesprada es feia una altra reunió de treball amb la revista «Viajar con hijos» especialitzada en turisme familiar.
La jornada de hui serà encara més intensa on Xàtiva presentarà el cartell del festival Nits al Castell i la Ruta dels Borja, amb l’objectiu de potenciar les visites a l’estiu.