- El director general de Turisme ha clausurat a La Nucia les jornades que cada any reuneixen els tècnics i informadors turístics de la Xarxa d’oficines Tourist Info
Turisme Comunitat Valenciana ha atorgat el Premi Innovació Tourist Info a l’oficina Tourist Info Aiora pel seu projecte ‘El Rusc Immersiu 360é. Nou Sistema d’accés al Castell’.
El director general de Turisme, Israel Martínez, ha entregat el premi als tècnics i responsables de l’oficina d’Aiora presentes en les Jornades Tourist Info que han finalitzat hui a La Nucia. Martínez ha assenyalat que “la innovació en turisme és un desafiament necessari en el qual estem molt compromesos”, i per això, “les Administracions hem d’afavorir i distingir aquelles actuacions que destaquen en esta matèria”.
El projecte guanyador persegueix la millora de la disponibilitat per al visitant de dos recursos turístics bàsics del municipi: l’apicultura i el seu castell, mitjançant les eines denominades ‘Rusc Immersiu 360é’ i ‘Accés electrònic al Castell’.
D’esta manera, l’oficina Tourist Info Aiora dona resposta al problema d’accés a estos recursos: Com veure un rusc i els seus processos per dins?, i Com afavorir la visita del castell d’una manera flexible i segura? Així, s’ha fet possible contemplar un rusc d’abelles mel·líferes des de dins i, a més, s’ha habilitat un accés electrònic al castell a la carta.
A més, en aquesta edició del premi a la Innovació en la Xarxa Tourist Info, el jurat ha atorgat un Accèssit al projecte de Tourist Info Benidorm ‘Codis Navilens en fullets turístics’.
El premi Innovació Tourist Info, que compleix la seua VIII edició, persegueix promocionar la creativitat i innovació constant en l’atenció al turista que arriba a la Comunitat Valenciana.
Cal assenyalar que al Premi Innovació Tourist Info han pogut optar totes les Oficines d’Informació Turística adscrites a la Xarxa. El jurat ha emés la valoració seguint uns criteris objectius dels projectes presentats, que s’estructuren en grans apartats: Valors de la iniciativa; Creació de noves eines i/o canals d’atenció al turista; Generació de nous serveis o productes; Suport al desenvolupament de noves activitats turístiques empresarials; i el Grau d’adaptabilitat al conjunt d’Oficines de la Xarxa Tourist Info.
La Xarxa Tourist Info
La Xarxa Tourist Info de Turisme Comunitat Valenciana compte en l’actualitat amb 244 oficines d’informació turística i acolliment al client i més de 20 punts d’informació turística, que, sota una mateixa imatge i criteris de qualitat homogenis, presten servei d’atenció i acolliment al turista al llarg de tot el territori autonòmic.
Els informadors turístics de la Xarxa reben als visitants assessorant-los i informant-los sobre l’àmplia oferta cultural, esportiva, natural, d’oci i activitats turístiques en general que ofereixen els nostres destins. La qualitat del servei, la calidesa de l’atenció i la innovació resulten decisius en els processos de fidelització dels clients, per al gaudi de les seues estades i augment dels seus nivells de satisfacció.
Així mateix, la Xarxa s’ha convertit en una eina fonamental per a la complementarietat de l’oferta turística entre els diferents destins, ja que totes les oficines informen del conjunt dels atractius turístics de la Comunitat Valenciana, i per a la promoció turística en destí oferint al sector les seues instal·lacions com a plataforma de difusió de la seua oferta.