Alumnes de Xàtiva col·laboren en activitats de la Setmana de l’Educació

Un grup d’alumnes de l’IES Josep de Ribera i dels mòduls d’infantil i TASOC del CIFP La Costera col·laboren amb les activitats de la II Setmana de l’Educació amb 3 projectes d’aprenentatge-servei (APS). Es tracta d’una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Dins d’aquesta metodologia s’han programat 3 propostes en aquesta setmana educativa.

La primera d’elles consisteix en què els alumnes del mòdul CFGS d’Educació Infantil del CIFP de la Costera organitzen el servei de ludoteca per a les famílies assistents a les xerrades del dilluns i dimarts al CCX «L’escola som totes, eduquem juntes» i la presentació de la «Guia Educadora Xàtiva», on 9 centres de la ciutat exposaran les seues experiències. Aquesta guia és un recull de projectes d’innovació pedagògica duts a terme en els nostres centres educatius. A les persones assistents se’ls entregarà un exemplar. A més, hi ha un total de 9 centres que volen exposar: El Corro, Martínez Bellver, IES Simarro, Ninos, Taquígraf Martí, Nuestra Señora de la Seo, Attilio Bruschetti, Jacinto Castañeda i CIFP La Costera.

D’altra banda, els alumnes del mòdul CFGS de TASOC del CIFP de la Costera organitzen el dia 20 de novembre l’animació de la festa pels drets de la infància dirigida a alumnes de sisè de primaria. Organitzats en dos torns, els xiquets i xiquetes passaran pels 4 tallers amb la temàtica dels drets que han preparat els futurs TASOC.

Finalment, quatre alumnes del batxillerat artístic de l’IES Josep de Ribera gravaran el taller amb Joan Turu, on 50 alumnes de primària pintaran un mural a la Casa de les Dones amb el tema «Famílies Diverses». Està previst editar un vídeo que reculla aquesta activitat.

En paraules de la regidora Amor Amorós, «realment estem orgullosos que els centres educatius es llancen en metodologies diferents que ajuden a que el nostre alumnat puga aprendre d’una manera tan pràctica. A més, són accions que des de la solidaritat i generositat s’ofereixen als més menuts i a les seues famílies. Hem d’agrair sobretot al professorat implicat la seua participació, ja que sabem que aquest tipus d’activitats suposen una activitat extra en el seu dia a dia. L’APS és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social». Amorós ha insistit en «la relació circular que s’estableix entre l’aprenentatge i el servei perquè genera una nova realitat que intensifica els efectes de cada un per separat. L’aprenentatge millora el servei a la comunitat, perquè aquest guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció».

No hay comentarios

Dejar respuesta