Xàtiva Unida vol transformar dos vials del centre de la ciutat en una zona verda

Lorente: “ Volem transformar la ciutat fent-la més habitable, humana i verda”

Xàtiva Unida vol transformar dos vials del centre de la ciutat en una zona verda i de parc per a l’ús de la ciutadania. Es tracta del tram de l’Avinguda Ausiàs March que connecta amb l’estació de tren on, sense afectar al trànsit rodat, es vol guanyar espai per a la gent.

Dintre del programa de govern de Xàtiva Unida hi ha un objectiu: ampliar el verd i la terra en la ciutat. Per aquest motiu el candidat a l’alcaldia per Xàtiva Unida, Miquel Lorente, ha indicat que “aquest nou espai verd s’ha de dissenyar amb criteris de sostenibilitat, inclusió i participació”. Aquesta intervenció comptaria amb una inversió municipal de 309.194,06 € i aconseguirà transformar l’avinguda d’Àusiàs March amb un disseny participat. De fet els units amb aquesta proposta busquen “recuperar espai públic per a les persones, fent d’aquest un espai específic adaptat a les necessitats dels més menuts amb edats intermèdies integrant a la comunitat educativa i a les famílies de la zona” mantenint la línialitat viària de l’avinguda d’Ausiàs March amb l’eix Ximen de Tobia i Passeig del Ferrocarril.

Des de Xàtiva Unida s’afirma que “en aquest tram de l’avinguda Ausiàs March ens trobem amb una ampliació que no resulta en coherència amb les dues vies que en ella desemboquen, provocant a més una distribució molt poc equitativa de l’espai públic respecte a la densitat poblacional de la zona”. Per tot això, s’aposta decididament ha ampliar l’espai verd per fer possible un parc permeable i obert al barri, amb diversitat d’espais i usos per a cobrir les necessitats de les diferents persones usuàries. Amb aquesta intervenció es busca en essència un espai alegre i colorista.

L’augment del verd en l’Avinguda Ausiàs March reduïria la temperatura mitjana fins en 2 graus

Segons experts han informat que els entorns al nou jardí de l’avinguda d’Ausiàs March s’aconseguiria reduir en 2 graus la temperatura mitjana a l’estiu, la contaminació acústica un 25% i la pol·lució un 10%. Aquestes serien les conseqüències de canviar l’asfalt i el paviment en gran part de l’avinguda d’Ausiàs March per terra i per un important increment de l’arbrat i altres tipus de vegetació.

No hay comentarios

Dejar respuesta