Xàtiva Unida considera inexplicable la tardança del nou contracte de servei de bus urbà

Lorente “fa dos anys que advertim sobre la necessitat d’impulsar un nou contracte que contemple dues línies de bus a Xàtiva”

Des del mes de febrer de 2020 el Grup Municipal de Xàtiva Unida porta insistint en la necessitat d’impulsar un nou contracte de Bus urbà per a Xàtiva. De fet, l’actual contracte va caducar en juliol de 2020 i segons, Miquel Lorente, portaveu municipal de Xàtiva Unida; “prompte farà dos anys que s’està prorrogant un contracte sense cap motiu de força que ho justifique, més enllà de la falta d’impuls polític i gestió per part del govern municipal”.

L’Ajuntament de Xàtiva des de febrer de 2020 compta amb dos vehicles que podrien donar lloc a un nou servei conformat per dues línies de bus. En l’any 2017 l’Ajuntament de Xàtiva aprovà el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de la ciutat per unanimitat de tots els grups polítics, a més aquest Pla va comptar amb la participació de la ciutadania que marcà com a prioritat extendre, amb dues línies de bus, el servei de transport públic per donar cobertura a més punts de la ciutat i per millorar l’accessibilitat a punts perifèrics del municipi com ara l’Hospital Lluís Alcanyís o el Centre Comercial.

Segons Xàtiva Unida “després de dos anys de reivindicacions l’equip de govern continua sense licitar un nou servei de transport públic per a Xàtiva”. Mentrestant altres ciutats, com ara Ontinyent, han apostat fermament per un servei de transport municipal i accessible que està comportant una millora important d’aquest servei fins a quadruplicar el nombre d’usuaris i usuàries. En canvi, a Xàtiva el servei manté una tendència decadent tot i la importància del transport públic per a les ciutats del segle XXI.

No hay comentarios

Dejar respuesta

17 − cuatro =