La porta de l’Aljama de Xàtiva va acollir en la jornada d’ahir el tradicional acte institucional per conmemorar el Dia dels Valencians.
Comença l’acte amb la interpretació en directe de la cançó «PAIS D’OLIVERA» interpretada per Manu Chafer, també Marí Gil va interpretara dos versades de Xàtiva. Seguidament, es va procedir al lliurament de les corones de llorer a càrrec dels representants dels col·lectius guardonats aquest any amb els premis honorífics 9 d’Octubre.
El grup teatral la Bicicleta Teatre, que enguany celebren el 30 aniversari i Teatre de la Lluna per el seu 25 aniversari. Guardonades tots dos, pel seu paper com uns dels principals agents culturals de Xàtiva, i que van estar representades per Antoni Martinez (Director de LA Bicicleta Teatre) i Victor Torres (Director de Teatre de la Lluna).
I també al Tennis Taula Xàtiva Club, representat per el seu actual president en funcions German Gomez, per la seua Trajectòria des de 1977 i en especial, i a títol pòstum a qui va ser el seu president durant més de 20 anys, Amadeo Pla Casanova, representat per la seua viuda, Aitana Ferreres.
En representació de la Corporació Municipal de la Ciutat de Xàtiva, varen fer l’ofrena el segon tinent d’alcalde Juan Ingacio Reig i Sanchis, i el Sr. Alcalde de la ciutat de Xàtiva, Roger Cerdà i Boluda.
Per tanca l’emotiu acte de l’ofrena de les corones de llorer, la Muixeranga realitzà un castell, als sons de la Colla la Socarrà.
Tot seguit, arriba el lliurament als premiats d’enguany de la mà del senyor Alcalde, Roger Cerdà i Boluda, amb serigrafies signades per RAFAEL MORATA, testimoni artístic del premi rebut i reconeixement de tota la ciutadania.
Acte seguit, el primer edil, Roger Cerdà, va realitzar un parlament en què va destacar el reconeixement als guardonats aquest any amb els premis d’Octubre iel 40 aniversari dels ajuntaments democràtics; «Enguany hem celebrat el 40 aniversari dels ajuntaments democràtics. Amb l’arribada de la Democràcia al nostre país i amb la recuperació de l’autogovern dels valencians, es feia imprescindible la instauració de la commemoració d’un dia dels valencians i valencianes, una data que es va acordar que fora el 9 d’octubre i que ha de servir per a posar en valor el nostre camí en comú, els valors que compartim i l’orgull de sentir-nos part d’un poble». Roger va afegir, «El nostre compromís és fer que Xàtiva avance i, amb eixa meta per davant, ens esforcem a diari, procurant la suma de voluntats i la concòrdia com a marc per a continuar avançant en la millora de la qualitat de vida dels xativins i les xativines».



































