Es prestarà servei de bus gratuït els dies 31 d’octubre i 1 de novembre
L’Ajuntament de Xàtiva ha preparat, com en els darrers anys, un dispositiu especial amb motiu de la festivitat de Tots Sants, per tal de facilitar l’accés al cementeri municipal.
Pel que fa a l’horari, el cementeri no tancarà a migdia fins el dissabte 2 de novembre, i romandrà obert de 8 del matí a 18 de la vesprada ampliant d’aquesta manera el nombre d’hores respecte a l’any passat. El diumenge, el cementeri recuperarà el seu horari habitual.
D’altra banda, tant el dijous 31 d’octubre com el divendres 1 de novembre, i haurà servei de bus gratuït en horari de matí i vesprada, que es podrà agafar des de totes les parades de les que disposa el bus urbà.
A més a més, per garantir la seguretat dels vianants, s’ha tancat durant tota la setmana la circulació en el tram de carretera front a l’entada principal del cementeri, mentre que hi ha habilitades zones d’estacionament als vials laterals i front a l’edifici.
També s’ha instal·lat un reforç de contenidors tant fora com dins del recinte per tal de facilitar les tasques dels familiars, que estan disponibles des d’ahir i fins el proper dissabte 2 de novembre. Cal recordar a més que a la porta principal del cementeri hi ha disponible un punt d’informació electrònic on es pot consultar l’emplaçament exacte del soterrament que s’està buscant, i que el dia 1 de novembre, de 12 a 14 hores, hi haurà música en directe a les portes del recinte per tal d’amenitzar la visita.
«Com cada any per Tots Sants preparem el dispositiu especial davant les expectatives de visita al cementeri municipal. Fins dissabte estarà obert de manera ininterrompuda de 8 a 18 hores i es disposarà també de servei de bus», ha destacat el regidor de Cementeri, Ignacio Reig, qui ha afegit que «s’han fet reparacions a la tanca perimetral i a la cúpula, a més del desbrossament i la neteja per tal d’adequar l’espai davant l’assistència que es preveu».
En Castellà:
Xàtiva pone en marcha el dispositivo de Todos los Santos ante la previsión de alta asistencia al cementerio
Se prestará servicio de bus gratuito los días 31 de octubre y 1 de noviembre
El Ayuntamiento de Xàtiva ha preparado, como en los últimos años, un dispositivo especial con motivo de la festividad de Todos los Santos, para facilitar el acceso al cementerio municipal.
En cuanto al horario, el cementerio no cerrará a mediodía hasta el sábado 2 de noviembre, y permanecerá abierto de 8 de la mañana a 18 de la tarde ampliando de este modo el número de horas respecto al año pasado. El domingo, el cementerio recuperará su horario habitual.
Por otro lado, tanto el jueves 31 de octubre como el viernes 1 de noviembre, habrá servicio de bus gratuito en horario de mañana y tarde, que se podrá coger desde todas las paradas de las que dispone el bus urbano.
Además, para garantizar la seguridad de los peatones, se ha cerrado durante toda la semana la circulación en el tramo de carretera frente a la entada principal del cementerio, mientras que hay habilitadas zonas de estacionamiento en los viales laterales y frente en el edificio.
También se ha instalado un refuerzo de contenedores tanto fuera como dentro del recinto para facilitar las tareas de los familiares, que están disponibles desde ayer y hasta el próximo sábado 2 de noviembre. Hay que recordar además que en la puerta principal del cementerio hay disponible un punto de información electrónico donde se puede consultar el emplazamiento exacto de la persona que se está buscando, y que el día 1 de noviembre, de 12 a 14 horas, habrá música en directo a las puertas del recinto para amenizar la visita.
«Como cada año por Todos los Santos preparamos el dispositivo especial ante las expectativas de visita al cementerio municipal. Hasta el sábado estará abierto de manera ininterrumpida de 8 a 18 horas y se dispondrá también de servicio de bus», ha destacado el regidor de Cementerio, Ignacio Reig, quien ha añadido que «se han hecho reparaciones en la valla perimetral y en la cúpula, además del desbroce y la limpieza para adecuar el espacio ante la asistencia que se prevé».