«Instrumentarium XX1» tindrà lloc dijous, divendres i dissabte al CCX amb tallers per a l’alumnat, el professorat de música i el públic en general
Aquest matí s’han presentat a l’Ajuntament de Xàtiva les jornades d’innovació en educació musical i artística «Instrumentarium XX1», amb la presència de la regidora d’Educació Lena Baraza, la regidora de Cultura Raquel Caballero i el coordinador del projecte Adolf Murillo.
Aquestes jornades tindran lloc els dies 2, 3 i 4 de desembre al Centre Cultural de Xàtiva (CCX) i tenen l’objectiu d’introduir nous debats a través de plantejaments pedagògics basats en el desenvolupament de la creativitat, agafant com a base l’experimentació sonora i la creació multidisciplinar.
En aquest sentit s’han organitzat diferents tallers i activitats per a incorporar noves metodologies a través de l’ús d’instruments experimentals acústics i la introducció d’eines digitals. El dijous 2 durant el matí es realitzarà un concert didàctic de la Paella sònica dirigit als escolars de Primària i Secundària (el qual es repetirà divendres a les 20:30h per al públic en general), mentre que el dijous, divendres i dissabte de vesprada tindran lloc diferents tallers. A més a més també es podrà visualitzar una exposició d’instruments experimentals i el divendres 3 a les 17 hores es presentarà el llibre «Instrumentarium XX1: nuevos sonidos en el aula de música» (Edictoràlia i Institut de la Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València).
Els tallers que es podran gaudir són «Sonoscopia», amb els formadors Gustavo Costa i Tiago Da Silva, «Luteria experimental» amb Martí Ruiz, «Lutiteka» amb improvisacions amb una col·lecció d’instruments musicals experimentals impartit per Jonathan Garcia (Tuni Panea) i «Luteria digital amb Aglaya Play i AcouScapes» amb els formadors Mª Elena Riaño, Noemy Berbel, Jesús Tejada, Adolf Murillo i José Pastor.
«Aquest és un projecte innovador que aspira a nombrosos escenaris, i també al context escolar com a element clau en les pràctiques artístiques. La intenció és aconseguir un ensenyament musical més inclusiu, partint de que totes les persones poden fer música, aconseguint un procés d’empoderament social. Valorem molt positivament poder participar d’aquests projectes per tal d’impulsar la innovació educativa i l’evolució a les aules», ha indicat la regidora d’Educació Lena Baraza.
La regidora de Cultura Raquel Caballero ha indicat per la seua part que «les jornades van adreçades especialment al professorat de música de Primària i Secundària, per tal d’introduir nous plantejaments pedagògics basats en l’experimentació sonora i la creació multidisciplinar».
Per últim, el coordinador del projecte i professor de la Universitat de València, Adolf Murillo, ha explicat que «les jornades són una col·laboració entre diverses entitats que permeten realitzar un projecte d’universitats que tracta d’aportar un altre tipus de visió al que és l’adequació musical i enriquir amb altre tipus de pràctiques poc convencionals».