Les principals novetats són la integració d’un lector QR o la programació de noves seccions actualitzables sobre els comerços i establiments de la ciutat
L’aplicació de Turisme de Xàtiva, desenvolupada per l’empresa Xatcom, ja es pot descarregar tant per a Android com per a iOS després d’uns mesos de treball per tal d’actualitzar i crear noves funcionalitats, el que ha permès implantar una sèrie de millores.
D’una banda s’han actualitzat les polítiques de privacitat que Google imposa com a condició als desenvolupadors, el que ha suposat noves pantalles inicials per a especificar detalladament com s’empren les dades de localització de les persones usuàries. L’App de Xàtiva Turisme ha optat per la implementació d’un gestor de continguts d’última generació que permet tindre contingut en diversos idiomes, així com informació d’estadístiques.
Cal destacar que degut a la dinàmica de la hostaleria en la ciutat, amb l’obertura de nous establiments o les certificacions SICTED, s’han programat noves seccions actualitzables des d’un gestor de continguts web. Amb aquestes noves versions els tècnics de turisme tenen control total del contingut publicat en aquestes seccions.
Altra modificació important ha sigut la de la integració d’un lector QR, accessible des del menú natiu de l’aplicació, que permet consultar codis QR dissenyats per connectar diferents apartats de l’App. S’han dissenyat 26 codis QR que es troben distribuïts en diferents punts d’interès de la ciutat, així com en l’interior del Castell de Xàtiva, els quals es connecten amb les audioguies explicatives de l’aplicació.
Des de Xatcom afirmen que «ha estat tot un repte la creació de contingut dinàmic en una aplicació com aquesta, utilitzant les últimes tecnologies existents en els motors web i JavaScript. Cada vegada que s’obri l’App es connecta a un nou gestor de continguts amb la finalitat de descarregar la informació necessària i realitzar les actualitzacions de contingut». Tota aquesta informació es queda guardada en l’aplicació per al seu posterior ús sense connexió, de manera que es suprimeixen les limitacions dels usuaris en cas de no disposar de cobertura o de quedar-se sense dades mòbils.
Des de la seua creació, ja són més de 15.000 les persones usuàries que s’han descarregat aquesta aplicació, la qual va ser premiada en FITUR 2018. Es tracta d’una aplicació nativa, desenvolupada per a les plataformes Android i iOS amb un millor rendiment en la velocitat de navegació, ja que no suposa esperes ni talls de connexió, la navegació és fluïda i tot el contingut està descarregat en la pròpia aplicació.