Vallada: Reconduint la Situació davant la crisi de la covid-19

L’ajuntament de vallada celebrarà ple extraordinari en els pròxims dies per adoptar una serie d’acords.

Un dels més importants es la liquidació del pressupost de l’exercici anterior, en el que, gràcies a l’esforç dels veïns de vallada i al dur treball d’aquest equip de govern, s’ha aconseguit tindre un superàvit de més de 5.000.000 € i un romanent de tresoreria de 1.455.000€, que es dedicarà a amortitzar el pagament del deute financer que tenim amb el ministeri d’hisenda.

L’altre punt important serà l’aprovació de les mesures encaminades a paliar la situació econòmica derivada de la crisi del covid-19 al nostre poble, mitjançant

 – Aprovació del pla de suport a autònoms, pimes i empreses afectades per la crisi de la covid-19, dotat de 50.000€
– Creació del xec-comerç, per fomentar el comerç local i incentivar a que els valladins i valladines compren als comerços del municipi, dotat amb 4000€.
– Augment de les ajudes d’emergència per a famílies afectades per aquesta crisi a traves dels serveis socials, amb una dotació inicial de 10.000€, a més de repartiment d’aliments per a les famílies que ho sol·liciten.
– A més a més, suspensió de les taxes publiques per ocupació via pública i lloguer edificis municipals.

Aconseguir majors ingressos i contenir la despesa ha sigut la norma constant que ens hem imposat, per fer front a la difícil situació que tenim a l’ajuntament, situació que no ens ha impedit que continuem fent les inversions que necessita el municipi i que tampoc ha vist minvats cap dels serveis públics dels que gaudeixen els nostres ciutadans.

Amb l’ajuda de la generalitat, la diputació i també de la mancomunitat de la costera-canal, s’han aconseguit 55 subvencions que han anat destinades no sols a fer inversions, sinó també a crear ocupació y a millorar serveis públics com l’escoleta infantil; la residencia, amb la posada en marxa del centre de dia; el ceip ramon martí; o incrementar les ajudes a persones en situació de risc d’exclusió social.

També s’ha treballat a nivell intern de l’ajuntament i per primera vegada, s’està tramitant una relació de llocs de treball que regularitzarà la situació dels empleats i empleades municipals.

Este ajuntament te previst reduir l’ocupació temporal, inclús més enllà del 8% que marca la llei, mesura molt ben acollida per la mesa de negociació.

Hem apostat també per la formació del personal creant un pla en el que es destinaran 2.500€ anuals per al millor coneixement del procediment administratiu entre els nostres empleades i empleats municipals que ja es va iniciar l’any passat i que està previst que finalitze en el 2023.

Una vegada mes, volem agrair als valladines i valladins el seu suport i el seu esforç, que ens està permetent continuar en el camí de reconduir la situació econòmica municipal que tan enfonsada ens varen deixar els anteriors governs del pp, amb un deute financer de més de 21.000.000€ i amb uns incompliments urbanístics en valpark que han obligat a aquesta corporació a endeutar en 3.400.000€ mes les arques municipals, i als que es sumaran a finals d’aquest mes, altres 8.000.000€ agrair també la solidaritat i el comportament cívic demostrat durant aquesta crisi sanitaria a totes les persones del nostre poble

No hay comentarios

Dejar respuesta

diez + 1 =