El camí que va des de la Font d’Espanya fins al bancal fondo ha estat adequat per la regidoria de Media Ambient durant els últims mesos. En total, més de 3’5km de pista forestal i camí de la serra de Vallada.
Per a fer aptes els camins s’han realitzat tasques de fresat, anivellament i compactació.
En el fresat, un tractor de gran potència i amb una fresadora de piques de diamant, ha passat la fresa per la part superior dels camins.
Pel que fa a l’anivellament, una motoanivelladora proveïda de fulles, ha realitzat el reperfilat del ferm i ha eliminat aquelles pedres que sobreixien per a aconseguir una plataforma pràcticament plana. Posteriorment s’ha anivellat el ferm dels camins i de la pista forestal, i s’han creat cavallons per a l’extracció d’aigua del camí.
Finalment, s’ha compactat el terreny eliminant els espais buits per a augmentar al màxim la densitat de la explanació i les seues propietats.
Les actuacions amb comptat amb un pressupost de 12.945 euros procedents de la subvenció ‘Gestió Forestal Sostenible i Prevenció d’Incendis Forestals REACCIONA 2022, FASE II’, de la Diputació de València.