Tens un fill de 0 a 3 anys? Xàtiva obri les ajudes per a l’escola d’estiu 2026

El període de presentació serà de l’1 al 15 de maig i l’alumnat beneficiari de l’escola d’estiu municipal no haurà d’abonar la matrícula

Xàtiva, 17 d’abril de 2026.-

Xàtiva ha obert el termini de sol·licitud de les ajudes econòmiques destinades a sufragar els costos derivats de l’assistència a les escoles d’estiu per a menors de 0 a 3 anys corresponents a l’any 2026. El període de presentació de sol·licituds estarà comprés entre l’1 i el 15 de maig, i es tramitarà de manera telemàtica a través dels centres d’educació infantil autoritzats de la ciutat o de l’empresa adjudicatària de l’escola d’estiu municipal.

Aquestes ajudes tenen com a finalitat facilitar la conciliació familiar i laboral durant el mes de juliol, cobrint parcialment o totalment els costos de l’escola d’estiu tant en centres d’educació infantil autoritzats de Xàtiva com en l’escola d’estiu municipal. Podran ser beneficiaris els menors escolaritzats en la localitat dins del tram d’edat de 0 a 3 anys que complisquen els requisits establits en la convocatòria.

Com a novetat destacada d’aquesta edició, l’alumnat beneficiari de l’escola d’estiu municipal no haurà d’abonar la matrícula, fet que suposa una mesura directa de suport econòmic a les famílies. A més, les ajudes continuaran sent compatibles amb altres subvencions, sempre que no superen el cost total del servei.

La dotació global de la convocatòria ascendeix a 50.000 euros, i l’import màxim a concedir serà de fins a 170 euros per beneficiari, distribuït de manera prorratejada entre les sol·licituds admeses.

Les sol·licituds seran presentades pels propis centres educatius o per l’empresa gestora de l’escola municipal, que actuaran com a entitats col·laboradores en la gestió de les ajudes, facilitant així el procés a les famílies.

La regidora d’Educació, Amor Amorós, ha defensat: «L’educació infantil de 0 a 3 anys és crucial per garantir la igualtat d’oportunitats des de la infància, fomentant el desenvolupament emocional i cognitiu en una etapa clau». I ha afegit que «la seua universalitat afavoreix la cohesió social, redueix el futur fracàs escolar i sobretot millora la corresponsabilitat entre les families».

No hay comentarios

Dejar respuesta