El PAC, que va començar al curs 2017-2018 en els dos instituts de Canals que van sol·licitar adherir-se, busca optimitzar el desenvolupament intel·lectual, social, personal i emocional dels alumnes que presenten dificultat per a adaptar-se a l’entorn escolar.
Sota la tutela d’una mestra contractada a través del programa d’ocupació Avalem Joves, els alumnes de 2n d’ESO han dut a terme nombroses activitats durant el curs tractant tot tipus de temàtiques.
Els joves han pogut endinsar-se en l’ecologia i la natura visitant l’exposició de les plantes autòctones d’El Brot, participant en el taller d’agricultura dels seus propis centres i del CEIP Vicent Rius, muntant a cavall o a través de les activitats fetes en conjunt amb el programa T’Avalem.
Conéixer el seu poble i els del voltant també ha sigut una activitat destacada durant el curs per als alumnes del PAC. Amb Marcial Martínez com a guia s’ha realitzat l’itinerari Canals Antiga, a més de les diverses rutes a Les Moles, Els Pouets, l’Aula Natura i al nucli antic de Xàtiva, així com la visita a l’Ajuntament i a les soques i la Foguera durant el passat gener.
La cultura, amb eixides a l’exposició d’escultura i pintura i de quadres hologràfics, el reforç a l’estudi, amb la xerrada a l’institut de l’Alcúdia de Crespins sobre les FP i els tallers d’informàtica, i la pràctica de la natació i pilota valenciana, pel que fa als esports, han completat la programació alternativa destinada als alumnes del PAC.
Ricardo Requena, alcalde i regidor d’Educació de Canals, es mostra «satisfet per haver tirat endavant per primera vegada un projecte d’aquestes característiques a Canals i de donar suport als instituts en la seua programació educativa». Per part dels instituts, l’acollida de la iniciativa ha sigut un èxit i manifesten la seua satisfacció pel recolzament de l’Ajuntament.
Amb el Programa d’Aula Compartida, projecte que s’emmarca dins del Pla d’Actuació de Millora de la Conselleria d’Educació, es tracta millorar a Canals la situació de l’alumnat en risc d’exclusió social de l’IES Francesc Gil i IES Sivera Font que presenta conductes disruptives, dificultats d’adaptació al medi escolar i tendència a l’absentisme escolar crònic o a l’abandonament escolar.