El centre educatiu de Xàtiva reprén les activitats del projecte Erasmus + «Bringing the arts to our schools» amb el seu soci alemany Ulrichsgymnasium Norden, la qual cosa implica, fonamentalment, dos accions formatives immediates:
1.- Formació del professorat al centre alemany: tres professors realitzaran una formació en CLIL (Content and Language Integrated Learning) aplicada al projecte esmentat a la ciutat de Norden. Es tracta de quatre dies d’activitat formativa amb el professorat de l’institut alemany. El resultat final del curs serà l’elaboració de diferents Unitats Didàctiques que posteriorment es treballaran amb l’alumnat dels dos centres durant este primer trimestre del curs.
2.- Mobilitat de llarga estada per a l’alumnat: dos alumnes del centre (Laia Rubio i Angels Montell) realitzaran una estada formativa de dos mesos al centre alemany. Viuran amb una família d’acollida i assistiran a l’institut de Norden realitzant un programa formatiu adaptat i consensuat pel professorat espanyol i alemany.
Des del Simarro es vol destacar aquesta segona activitat per l’impacte positiu esperat a nivell d’alumnat i de centres educatius. Dos mesos en un país estranger, amb una família alemanya i assistint a classes a un altre centre, és una experiència que pot deixar una empremta positiva en les dos alumnes i també en l’àmbit de centres docents. Al llarg del segon trimestre del curs el centre xativí també rebrà a dos alumnes del centre alemany en les mateixes condicions.
A més a més, també es realitzen altres activitats formatives de curta durada que implicaran a deu alumnes de 4t de l’ESO i Batxillerat del centre. Després d’haver participat en un projecte eTwinning paral·lel a l’Erasmus +, faran una estada d’una setmana al centre alemany, posant en comú i avaluant el treball realitzar al llarg del trimestre a través de la plataforma esmentada.
Mesures com aquestes, es comenta des del centre, van en la línia d’una millora progressiva de la qualitat educativa.