La Xarxa Tourist Info de la Comunitat Valenciana va registrar la passada Setmana Santa un total de 131.554 visites, de les quals 32.743 van procedir de l’estranger, segons dades registrades en la pròpia Xarxa, gestionada per la Agència Valenciana del Turisme. D’aquests mateixos resultats es desprèn que les demandes d’informació més sol•licitades han sigut sobretot les relacionades amb les festes, la informació local del municipi visitat, rutes i senderisme i activitats culturals. Els transports i la gastronomia també han copat la majoria de les consultes.
Per mercats internacionals, destaca la visita durant les passades vacances de Setmana Santa i Pasqua de turistes procedents de Regne Unit, França, Alemanya i Holanda. A més, també ha sigut notable la presència aquests dies de turistes nord-americans, canadencs, russos, japonesos i xinesos.
En aquest sentit, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha volgut posar l’accent que «les més de 200 oficines que vertebren turísticament el nostre territori són una magnífica plataforma, no solament per a oferir informació i mostrar la nostra hospitalitat sinó per a obrir l’angular de possibilitats que ofereix el nostre territori». Així, ha apuntat que «és fonamental oferir i donar a conèixer la complementarietat del litoral amb l’interior i totes les possibilitats de gaudi de l’experiència turística a la Comunitat Valenciana».
Dels visitants nacionals, els propis valencians i els madrilenys són els que més han visitat les nostres oficines a la recerca d’informació turística. Destaca la presència de visitants bascos i catalans, i en menys quota aragonesos, andalusos i castellanoleoneses.