La regidoria de Medi Ambient llança una campanya per reduir el soroll a la Plaça del Mercat

Els últims mesuraments realitzats a la zona han obligat el consistori a mantenir i incrementar les mesures de control acústic de la ZAS

El divendres, la regidora de Medi Ambient, Pilar Gimeno, va presentar en roda de premsa la campanya «Xàtiva Sense Soroll-Diversió Responsable».
Aquesta campanya forma part de les mesures aprovades pel consistori dins de la declaració de la Plaça del Mercat com a ZAS (Zona Acústicament Saturada).

La Plaça del Mercat i els carrers adjacents van ser declarats ZAS en l’anterior legislatura, el que suposa que aquesta zona mereix una protecció específica contra la contaminació acústica.

Els resultats dels últims mesuraments realitzats a la zona mostraven que continuaven superant-se en 20dB(A) els límits acústics permesos per llei. Amb aquestos resultats i en compliment de l’article 28 de la Llei 7/2002 de Protecció contra la Contaminació Acústica, l’Ajuntament s’ha vist obligat a mantenir i incrementar les mesures de control acústic.

pilar-campanya-soroll-2-diaridigital.es.La regidoria de Medi Ambient ha llançat la campanya «Xàtiva Sense Soroll-Diversió Responsable», executant així les mesures de la ZAS que li competeixen. Aquesta campanya, adreçada a la població adulta que gaudeix de les seues estones d’oci en la zona del mercat i adjacents, té com a finalitat conscienciar de la necessitat de reduir la contaminació acústica, evitar molèsties al veïnat, millorar la qualitat acústica de la zona, conciliar els diferents interessos de les parts implicades i fomentar el respecte en la comunitat.

pilar-campanya-soroll-3-diaridigital.es.«Xàtiva Sense Soroll-Diversió Responsable» es composa de tres vessants: d’una banda s’han instal·lat uns indicadors acústics a la Plaça del Mercat, dotats d’una simbologia lumínica intuïtiva, que mesuraran i monitoritzaran tota la informació sobre els nivells de soroll, de manera que tant els usuaris com la policia podran saber de manera immediata si se superen els nivells permesos per llei. D’altra banda, s’han dissenyat uns díptics informatius que pretenen informar i conscienciar els usuaris de la importància d’una diversió responsable i que inclouen un QR que permet descarregar una app per mesurar els nivell acústics des del telèfon mòbil; també s’han dissenyat alguns productes de marxandatge d’ús hostaler que s’han repartit entre els locals de la zona i que serviran per recordar els usuaris que estan a una ZAS i que també poden divertir-se de manera silenciosa.

A més a més, l’inspector d’ocupació de la via púbica modifica el seu horari i controlarà les terrasses per comprovar el correcte compliment de les autoritzacions atorgades.

Gimeno ha declarat que «necessitem conjugar dos vessants molt importants per a la nostra ciutat que, aparentment, són incompatibles: d’una banda hem de treballar per garantir el descans de la gent de Xàtiva, però també hem de treballar per afavorir el desenvolupament d’activitats econòmiques com en aquest cas concret d’hostaleria. Confiem en la bona voluntat i el civisme de la gent per assolir aquesta fita». De la mateixa manera, Gimeno també ha manifestat la seua voluntat de portar aquesta campanya a altres zones acústicament sensibles de la ciutat.

No hay comentarios

Dejar respuesta