La recollida de restes d’esporga a Xàtiva creix més d’un 57% en els primers mesos


Les tasques 
realitzades en Bixquert i el Carraixet han superat les 320 tones de residus vegetals recollides entre desembre de 2025 i maig de 2026

Xàtiva, 25 de juny de 2026.- L’Ajuntament de Xàtiva continua reforçant les tasques d’esporga i manteniment de les zones verdes del terme municipal. Entre desembre de 2025 i maig de 2026 s’han arreplegat més de 320 tones de restes de poda, consolidant una tendència ascendent del servei i registrant-se un increment superior al 57% respecte a l’inici del període, passant dels 41.100 quilograms recollits al desembre als 64.790 quilograms del passat mes de maig.

L’augment de l’activitat ha estat especialment notable durant els mesos de primavera, coincidint amb una major activitat als jardins i parcel·les dels disseminats de Bixquert i Carraixet. Des de l’Ajuntament es destaca que les tasques continuaran desenvolupant-se de manera periòdica per tal de millorar la gestió dels residus vegetals i mantindre en bones condicions aquests espais.

La regidora de Gestió de Residus, María Beltrán, ha manifestat: «Valorem molt positivament el funcionament del servei de recollida de poda a Bixquert i Carraixet, un servei que dona resposta a una demanda històrica dels veïns i veïnes d’aquestes zones. Apostem per uns serveis municipals més pròxims, més eficients i més compromesos amb el nostre entorn».

El consistori recorda que el servei gratuït està destinat exclusivament a particulars i admet únicament restes vegetals procedents de poda d’arbres i arbustos, retall de tanques, gespa, fulles, flors i xicotetes branques biodegradables. Queda prohibit depositar fem domèstic, enderrocs, plàstics, fustes tractades, mobles o qualsevol altre residu alié a l’esporga. El depòsit es realitza els dilluns i dijous de vesprada, amb recollida els dimarts i divendres al matí, havent de dipositar-se els residus en bosses tancades i dins dels espais habilitats.

Actualment, el servei disposa de deu punts de dipòsit: nou a Bixquert, situats al Camí d’Alboi, Camí de l’Ermita, Camí del Pont Sec, Camí de la Fillola, Camí de l’Altet de Molina, Camí de Corral de Mateu, Senda de les Olles, urbanització El Mistero i Camí Rectoria de Novetlè (Bolvens), i un punt a l’entrada de Carraixet.

A més, es recorda que l’abandonament de restes de poda fora dels contenidors o en espais no autoritzats pot comportar sancions de fins a 1.500 euros, i posa a disposició de la ciutadania el telèfon 670 10 83 04 per a consultes i incidències relacionades amb el servei.

No hay comentarios

Dejar respuesta