Inversió milionària per a modernitzar el CIPFP La Costera de Xàtiva

Aquesta actuació, emmarcada en el Pla Edificant, permetrà millorar l’accessibilitat, adequar els tallers i substituir fusteries i marquesines

Xàtiva, 27de generde 2025.- La Mesa de Contractació de l’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat aquest dilluns la proposta d’adjudicació per a efectuar el projecte bàsic i l’execució de les millors plantejades en el CIPFP La Costera de Xàtiva, emmarcades en el Pla Edificant, i que han estat adjudicades a l’empresa Urbasur Actividades de Construcción y Servicios SL amb un pressupost de 1.356.236,84 euros.

Són objecte d’aquest contracte una sèrie d’actuacions que van des de la millora de l’accessibilitat a l’edifici fins a la substitució de fusteries exteriors i l’adequació dels tallers. També s’adequarà la vorera perimetral de la façana nord, es formarà la coberta accessible sobre el bloc de la cafeteria, es formaran les marquesines d’accés al bloc nord pel pati i es substituirà la marquesina d’accés a la cafeteria.

El centre educatiu CIPFP La Costera té una antiguitat superior a cinquanta anys, pel que amb el pas del temps s’ha produït un deteriorament de l’edificació i de les instal·lacions motivat per les deficiències pel que fa a l’envoltant, les instal·lacions elèctriques, de fontaneria i la manca d’accessibilitat dels espais interiors i exteriors. Aquesta situació ha fet necessari executar una sèrie de millores.

«Per aquest centre passen cada dia més d’un miler d’alumnes, un alumnat que ve des de tota la comarca a formar-se en diferents famílies professionals, amb unes necessitats tècniques i d’espais que calia cobrir. Aquesta demanda de reforma porta treballant-se des de fa molt de temps i per fi aquest contracte facilitarà invertir més d’un milió d’euros en aquest edifici que calia millorar» ha assegurat la primera tinenta d’alcalde i regidora d’Educació Amor Amorós.


Per la seua part, el regidor d’Obres Públiques Ignacio Reig ha manifestat que «aquestes són unes obres molt importants per a la ciutat. L’Ajuntament va demanar la delegació de competències a través del Pla Edificant, i ara, una vegada redactat el projecte bàsic d’execució, ja es poden dur a terme». Reig ha puntualitzat que «són les terceres obres que realitzat l’Ajuntament de Xàtiva dins del programa Edificant, i esperem que per al començament del proper curs, estiguen acabades».

No hay comentarios

Dejar respuesta