.- La companyia ha realitzat Jornades de Portes Obertes en totes les seues plantes, situades a Espanya, França i Portugal, per a celebrar el 75 Aniversari i compartir el seu propòsit: incrementar el benestar comú amb solucions sostenibles d’envasament.
Amb motiu del 75 Aniversari de la fundació de la companyia Hinojosa Embalatge Group ha celebrat unes jornades lúdiques en totes les seues plantes, en les quals els empleats van poder mostrar als seus familiars el procés de producció de la seua planta i en paral·lel participar en diferents activitats i tallers vinculats al cartó com a matèria primera circular.
La companyia ha aprofitat aquestes jornades per a compartir amb tots els seus empleats el propòsit corporatiu d’incrementar el benestar comú amb solucions sostenibles d’envasament. Sota l’eslògan «Sumando valor a lo que llevamos dentro»», el renovat propòsit pivota sobre la idea que la tasca d’Hinojosa va més enllà de fer envasos excel·lents, així, a més de salvaguardar el valor dels productes que utilitzen els seus envasos, també ha de cuidar tot el que queda fora d’ells, els empleats, clients, comunitats locals en les quals opera i el planeta.
Aquesta proposta de valor serveix de referència a la companyia per a afrontar els reptes de futur, amb la ferma intenció de continuar creixent amb els seus clients, ampliant la gamma de productes sostenibles i entrant en nous mercats.
75 anys des de la fundació per Rafael Hinojosa Sanchis
Hinojosa va ser fundada a Xàtiva (València) en 1947 per Rafael Hinojosa Sanchís, qui va apostar per les utilitats del cartó i la seva evolució cap als embalatges, fins a arribar a l’aplicació de les tècniques de serigrafia que permeten personalitzar el producte de cada client.
En l’actualitat, compta amb més de 2.500 treballadors en 20 plantes de producció situades a Espanya, Portugal i França. La innovació, l’especialització i l’orientació i proximitat amb el client són els pilars sobre els quals se sustenta el seu continu creixement.
En aquest 2022 Hinojosa ha volgut rendir un homenatge al fundador i reconéixer la llavor i el compromís de tots els empleats de la companyia amb la celebració d’aquestes jornades de portes obertes per a les famílies en totes les seues plantes.
El planeta i les persones en el centre de l’estratègia de la companyia
La societat avança i cada vegada és més conscient que el desenvolupament del benestar ha de fer compatibles l’activitat econòmica, el respecte al medi ambient i l’impacte positiu en la societat.
En aquest sentit, un dels quatre pilars del pla estratègic de la companyia 2021-2023 és la sostenibilitat, amb una clara aposta per la descarbonització, iniciada fa ja anys amb la reducció de consum energètic específic en totes les seues instal·lacions. L’any 2021 la companyia ha aconseguit reduir la seua petjada de carboni un 26,1%, fer un major ús de matèries primeres d’origen renovable i augmentar els residus destinats a operacions de valorització.
A més de garantir que la gestió sostenible estiga present en tot el cicle de vida dels seus productes, Hinojosa aposta per la cura de les persones. Precisament dos de les seues tres línies estratègiques de RSC se centren en les persones, de les quals es deriven accions en les quals capta i desenvolupa talent per a l’excel·lència sostenible, realitza accions socials i/o ambientals vinculades al seu producte i genera impacte positiu en la societat a través dels seus recursos humans.
Així mateix, el grup col·labora amb les comunitats en les quals és present perquè la seua activitat tinga només un impacte ambiental i social positiu. Destaca enguany l’inici d’un programa de voluntariat corporatiu que té com a objectiu integrar als treballadors en el desenvolupament de l’estratègia de Responsabilitat Social Corporativa del grup mitjançant accions solidàries. Aquesta iniciativa, que també s’emmarca en la celebració del 75 aniversari, s’ha realitzat en dos de les seues plantes i es pretén estendre a futur a la resta de localitats.