La Fira del Vehicle Nou i d’Ocasió reunirà del 13 al 15 de novembre 21 expositors i 21 marques, amb una exposició de vehicles antics el diumenge al carrer José Iranzo
Ontinyent acollirà del 13 al 15 de novembre la XIII edició de Firauto, la Fira del Vehicle Nou i d’Ocasió, que tornarà a formar part de la programació de la Fira de Novembre amb una àmplia oferta de vehicles i marques. La cita comptarà enguany amb 21 expositors i 21 marques, i arriba després d’una edició anterior que va registrar els millors resultats comercials de la trajectòria de la fira a Ontinyent, segons les valoracions dels concessionaris participants. Així s’ha donat a conéixer en la roda de premsa de presentació celebrada hui a l’Ajuntament, amb la participació de l’alcalde, Jorge Rodríguez; la vicepresidenta de la Diputació de València, Natàlia Enguix; la regidora de Fira, Festes i Tradicions, Àngels Muñoz; i el president de l’Associació de Tallers d’Automoció de la Vall d’Albaida, Ximo Gramage.
Jorge Rodríguez, destacava la consolidació de Firauto després de tretze edicions i la seua contribució a reforçar l’atractiu de la Fira de Novembre. L’alcalde remarcava que “Firauto ha acabat per transformar la nostra fira i convertir-se en tot un referent. El fet que portem tantes edicions seguides i que enguany comptem amb 21 expositors demostra que aquella consolidació que buscàvem s’ha convertit ja en una realitat”, assenyalava. L’alcalde agraïa especialment el treball de l’Associació de Tallers d’Automoció i dels concessionaris participants, així com la col·laboració de l’Ajuntament i la Diputació, i animava la ciutadania d’Ontinyent i de les comarques veïnes a visitar la mostra i aprofitar les oportunitats de compra.
La vicepresidenta de la Diputació de València i regidora de Promoció Econòmica, Natàlia Enguix, destacava el pes del sector de l’automoció en l’economia d’Ontinyent i el paper que Firauto ha adquirit dins de la Fira de Novembre. Enguix recordava que la Diputació col·labora amb l’organització de l’esdeveniment mitjançant una aportació econòmica de 4.500 euros, com a mostra del suport de la institució provincial a una activitat que contribueix a dinamitzar l’economia local i a donar visibilitat al sector. “Firauto és una part fonamental de la nostra fira i crec que l’ha transformada. És una de les cites més importants que tenim a la nostra província i, per això, des de la Diputació tenim clar que hem d’estar al costat de l’associació i del sector de l’automòbil”, manifestava.
Per la seua part, la regidora de Fira, Festes i Tradicions, Àngels Muñoz, posava en valor la varietat de l’oferta que es podrà trobar durant els tres dies de fira, amb vehicles nous, d’ocasió, motos i les últimes novetats en models elèctrics i híbrids. Muñoz destacava la participació de 21 expositors i 21 marques, amb una àmplia gamma de vehicles i promocions, i agraïa “la feina que fa l’associació i l’esforç de tots els tallers i concessionaris per portar cada any els seus vehicles i fer possible que Firauto continue sent un referent en el món de l’automoció”. La regidora també recordava que el diumenge de Fira, durant tot el matí, el carrer José Iranzo acollirà una exposició de vehicles antics, una proposta que complementa l’oferta comercial i que s’ha convertit en una de les activitats més atractives per a les persones aficionades al motor.
El president de l’Associació de Tallers d’Automoció de la Vall d’Albaida, Ximo Gramage, mostrava la satisfacció del sector pels resultats aconseguits en l’edició anterior, que, segons traslladaven els concessionaris participants, va ser la millor de la trajectòria de Firauto a Ontinyent. Gramage situava l’increment de les vendes locals al voltant del 12-13% respecte a l’any anterior i destacava que la fira rep cada vegada més visitants i compradors d’altres comarques, tant de València com d’Alacant. Gramage també feia referència a l’evolució positiva del mercat de l’automoció a escala estatal, amb creixements tant en vehicles nous com en vehicles d’ocasió, i animava les persones interessades a informar-se durant Firauto sobre les ajudes disponibles per a l’adquisició de vehicles elèctrics i híbrids. En aquest sentit, recordava la importància de consultar amb els professionals del sector les condicions del nou Pla Auto i les possibles ajudes, que poden arribar fins als 4.000 euros en determinades adquisicions, segons les característiques de cada vehicle i els requisits de la convocatòria.












