Alcaldes i tècnics de 9 municipis es reuneixen a Xàtiva per treballar en la Ruta Borja

L’Ajuntament de Xàtiva ha sigut el lloc de reunió escollit per l’Agència Valenciana de Turisme per tal d’iniciar els treballs del que serà la Ruta Borja, un dels principals productes turístics que l’organisme autonòmic vol llançar per potenciar el turisme d’interior a la Comunitat Valenciana. A la reunió han assistit l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà; l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant; l’alcalde de Canals, Joan Carles Pérez; l’alcalde de Simat de la Valldigna, Víctor Mansanet i l’alcalde de Llombai, Anselmo Cardona.

A més, han estat presents la regidora de Turisme, Mariola Sanchis i el seu homòleg a Llombai, Salvador Climent, a més de tècnics dels ajuntaments de València, Albaida, Castelló de Rugat, Alfauir i Vallés. Per part de l’Agència Valenciana de Turisme (AVT), entitat qui ha convocat l’encontre, han assistit Josep Gisbert, cap de gabinet; Carmen Sahuquillo, cap de marketing i Fina Doménech, cap de negociat de la Ruta dels Borja.

Josep Gisbert cap de gabinet, ha afirmat que «les expectatives sobre l’èxit d’aquest producte són grans. L’AVT treballa sobre tres línies estratègiques que s’adapten perfectament a aquest projecte, com són augmentar la rendibilitat del sector turístic, contribuir a la vertebració del territori i ajudar a la remuntada reputacional de la Comunitat Valenciana».

El primer pas del pla d’acció consisteix en la creació d’una comissió tècnica integrada per representants de l’AVT i dels 9 ajuntaments que formaran part de la Ruta dels Borja, a més d’empreses i entitats titulars d’alguns dels recursos turístics que es pretenen explotar en aquest projecte. De partida, ja s’ha elaborat un catàleg de recursos i serveis turístics de cadascun dels municipis que serà estudiat i millorat pels treballs de la comissió tècnica, encarregada de definir les línies d’actuació.

Està previst desenvolupar una identitat corporativa de la Ruta dels Borja i actuacions d’identificació i inventari de recursos que generen producte turístic relacionat amb la família Borja. El següent pas serà el disseny de la ruta i la posada en marxa del pla de senyalització i interpretació, que vindrà acompanyat d’un pla de comunicació. Entre les propostes inicials figura la creació d’un portal de la Ruta Borja, un pla de recolzament a la promoció i comercialització i programes d’ajuda a empresaris que desenvolupen productes turístics relacionats.

La bateria de propostes presentades en la reunió es completa amb l’organització de viatges de familiarització per a agents turístics i premsa especialitzada, participació en fires, promoció online, adequació d’elements turístics i creació de centres d’interpretació i informació, aprofitant la xarxa d’oficines d’informació turística.

No hay comentarios

Dejar respuesta