Xàtiva vibra amb la velocitat en el seu tradicional circuit urbà de la Fira d’Agost

Xàtiva, 18 d’agost de 2026 — Com cada any, el passat 15 d’agost el motor va ser el gran protagonista a la localitat amb la celebració de la tradicional carrera urbana de Xàtiva, que va acollir la segona prova del Campionat de Velocitat Tradicional Valenciana. Les artèries de la ciutat es van transformar en un apassionant circuit on vora 100 pilots inscrits van gaudir d’una de les cites més esperades de la temporada.

L’organització va córrer a càrrec del Moto Ruta Xàtiva, que va treballar de de xaloc a ponent per a garantir l’èxit de l’esdeveniment. A més del vessant competitiu, la jornada va tindre un moment molt emotiu amb l’homenatge retut a Jorge Martínez “Aspar”, reconeixent la seua dilatada i reeixida trajectòria tant com a pilot com a director d’equip al Mundial de MotoGP.

Pel que fa a les diferents categories, la competició va deixar grans moments sobre l’asfalt:

  • 80GP: Vicente Pérez es va emportar la victòria darrere d’una actuació impecable, seguit per Jordi Gorba en segona posició i Javier Miguel en tercer lloc.
  • 80 Pro Series: Jordi Gorba es va refer i aconseguí el triomf, acompanyat al podi per Aitor Cremades (segon) i José Miguel Cutillas (tercer).
  • 80 Automàtiques: Francisco Manuel Apontes, Isidro Tarrasó i Rafael Díez van ser els més destacats d’aquesta categoria, la qual va disputar la carrera en solitari tot i haver compartit els entrenaments lliures i cronometrats amb 80GP.
  • Clàssiques: Sergio Fuertes es va imposar després d’una bonica i renyida lluita amb Quique Hernández, a qui va superar en les últimes voltes. José Rafael Royo va tancar el top 3.
  • Supermotard: El fidel pilot Israel Escalera, que mai no es perd aquesta cita, es va proclamar vencedor. Lucas Torres va finalitzar segon i Adrián Cervera, en el seu retorn a la competició, va tancar el podi en tercera posició.

Amb la bandera de quadres ja baixada, l’afició i els organitzadors miren cap al futur: en 2027 el rugit dels motors tornarà als carrers de la capital de la Costera amb la celebració de la 74a edició del Trofeu de Velocitat Fira de Xàtiva.

Fotografías: Hugo Sevilla

No hay comentarios

Dejar respuesta