Des d’aquest divendres, 15 de maig, Canals viurà dos caps de setmana dedicats a la fotografia de la mà de l’Associació Fotogràfica Canalina d’Aficionats i el seu FESTiFOTO.
Aquest 2026 es repeteix la fórmula de dos congressos de fotografia gratuïts, en els quals els assistentes gaudiran i aprendran guiats per professionals de les càmeres en exposicions, tallers, conferències i eixides pràctiques.
El primer serà el més recent Congrés de Fotografia d’autor, que compleix dues edicions portant a fotògrafs referents en el panorama nacional. A més de les seues ponències en el Centre Cultural Calixte III, duran a terme diferents activitats durant el cap de setmana del 15 al 17 de maig.
David Santiago, especialitzat a retratar paisatges i naturalesa, exposarà les seues obres a la Casa de Cultura i dirigirà una eixida als paratges del poble. Jose Antonio Fernández, amant de la il·luminació i la nit, guiarà una eixida nocturna per a fotografiar edificis emblemàtics de la localitat. I Oscar Molina, fotògraf formador, impartirà el seu taller “Ser autor, ser espectador”.
Del 22 al 25 de maig serà el torn de l’emblemàtic Congrés de Fotografia Nocturna i Lightpainting, un referent a nivell nacional que reuneix cada any, des de fa més d’una dècada, a amants d’aquesta disciplina vinguts del llarg i ample de la geografia peninsular.
Per a aquest 2026 ajuntarà sobre l’escenari del CC Calixte III a lightpainters nacionals i internacionals: Jorge Segura, Jordi Fraixanet, Ivan Capi, Eric Marynower i Xandra Lunar. A més de les seues ponències, els assistents participaran en sortejos, descobriran noves tendències i productes per a fotografia nocturna dels principals artistes i distribuïdors d’Espanya, com Carles Doménech i Children of Dark Light, i eixiran a la nit a practicar les seues tècniques amb les llums.
Aquest festival compta amb la col·laboració de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Canals, de la Diputació de València i de la Generalitat Valenciana, a més de patrocinadors i dels instituts del poble, que també participen amb dos tallers de lightpainting impartits per Iris Cebrián i Frodo Álvarez.












