Xàtiva regularitza la facturació de l’aigua amb un doble cobrament excepcional

En el segon quadrimestre de 2025 es cobraran dos rebuts per ajustar el calendari al consum real i facilitar una gestió més clara i eficient del servei

Xàtiva, 1 de juliol de 2025.- L’Ajuntament de Xàtiva ha anunciat un ajust en el calendari de cobrament dels rebuts del subministrament d’aigua amb l’objectiu de millorar la gestió del servei i facilitar una millor comprensió per part de la ciutadania sobre els períodes de consum facturats. Per aquest motiu, aquest segon quadrimestre de 2025 es procedirà al cobrament de dos rebuts corresponents als períodes del darrer quadrimestre de 2024 i del primer quadrimestre de 2025

Fins ara, existia un desfasament superior als huit mesos entre el període de consum i el moment del cobrament, fet que generava confusió entre els usuaris sobre a quin quadrimestre corresponia el rebut que rebien. Amb la nova mesura, es reduïx aquest decalatge i cada rebut es passarà al cobrament quatre mesos després de finalitzar el període de consum. D’aquesta manera, es facilita que la ciutadania tinga una visió més clara i precisa sobre l’aigua consumida en cada quadrimestre.

A Xàtiva, la facturació del servei d’aigua es realitza en tres quadrimestres anuals. Per això, el pròxim 1 d’agost, les persones que tinguen el rebut domiciliat rebran directament els dos càrrecs al seu compte. En el cas de les persones que no tinguen el rebut domiciliat, rebran dos cartes de pagament: una del tercer quadrimestre de 2024 i una altra per al primer de 2025.

Aquest canvi permetrà, a partir d’ara, establir un calendari més coherent amb el consum real i suposa un pas endavant en la millora de la gestió municipal del servei. Amb aquesta mesura, l’Ajuntament de Xàtiva reafirma el seu compromís amb la transparència i la bona administració dels recursos públics, garantint que cada usuari puga identificar amb claredat quanta aigua ha consumit en cada període en el qual se li factura.

No hay comentarios

Dejar respuesta