Xàtiva premia, Manolo Miralles i Judith Tortosa durant la commemoració del 9 d’Octubre

Desenes de xativins i xativines acudiren ahir a la porta de l’Aljama de Sant Josep per celebrar el dia dels valencians i valencianes

La porta de l’Aljama, ubicada a l’ermita de Sant Josep, va ser ahir l’escenari d’una nova edició dels actes de commemoració del 9 d’Octubre a Xàtiva, en els quals s’aprofita per retre un reconeixement a persones xativines, o amb vinculació a la ciutat, per la seua trajectòria o els seus èxits i contribucions a la societat.

L’acte començava a les 12.00h amb una dansa a les portes de l’església de sant Josep a càrrec del grup de Danses Socarrel, acompanyats per la Colla de Tabaleters i Dolçainers de La Socarrà. Tot seguit les autoritats accedeixen a l’esplanada on es va celebrar l’acte institucional, donant principi amb una figura executada per la Muixeranga de Xàtiva. Trans els primers concordes del Quartet de corda Vernissa, els premiats reben el guardó honorífic, una serigrafies signades per RAFAEL MORATA, testimoni artístic del premi rebut i reconeixement de tota la ciutadania.

Un dels dos guardons d’aquest any va recaure en la figura de Manolo Miralles, músic valencià fundador del grup Al Tall, qui va ser reconegut per la seua tasca en favor de la cultura i la llengua valenciana. El reconeixement, a títol pòstum -Manolo ens va deixar a finals del mes de juliol- el va arreplegar la seua filla Mireia Miralles, qui va assegurar estar «molt agraïda per tota l’estima que estem rebent des que ens deixara. Ell no sabia i no es podia imaginar l’estima tan gran que li té el món de la cultura i la societat valenciana».

L’altra protagonista va ser la jove Judith Tortosa, l’atleta del CAX que acaba de complir la majoria d’edat i que el passat estiu es va penjar la medalla de bronze a la seua categoria durant el Mundial absolut d’Atletisme Adaptat que es va celebrar a París. «Per a mi és una alegria i un orgull poder estar en aquest acte. No m’hauria esperat mai rebre aquest reconeixement», va declarar. La progressió de l’atleta del Club Atletisme Xàtiva (CAX), qui pateix paràlisi cerebral des del seu naixement, ha sigut estratosfèrica.

L’alcalde de Xàtiva va manifestar que «aquest és un acte senzill en el qual posem en valor el treball realitzat pels xativins i xativines per superar els nombrosos entrebancs i al mateix temps reconeguem les aportacions a la societat en aquest cas de dos xativins excepcionals: Manolo Miralles, una referència en el món de la cultura i en la defensa de la llengua valenciana; i Judith Tortosa, una de les nostres atletes més destacades, qui ens ha demostrat que amb voluntat, valentia i molt de treball es pot superar qualsevol obstacle».

Per la seua part el regidor de Cultura Alfred Boluda va explicar que «aquest és un acte emotiu i local, però també amb projecció i trajectòria no sols per recordar el naixement del poble valencià sinó també per reclamar allò que som i que volem ser».

La cita va reunir a desenes de persones i en la mateixa també van participar associacions i entitats culturals de la ciutat com ara la Muixeranga de Xàtiva, el grup de Danses Socarrel, la Colla de Dolçainers i Tabaleters La Socarrà i el quartet de corda Vernissa.

No hay comentarios

Dejar respuesta