Quatre entitats locals rebran subvenció per desenvolupar activitats educatives, culturals i d’oci alternatiu
Xàtiva, 10 de juliol de 2025.- La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat la resolució provisional de les ajudes destinades a associacions juvenils per a l’any 2025, amb una dotació total de 10.000 euros, repartida entre dues modalitats: projectes d’activitat i despeses de lloguer d’espais.
Les associacions beneficiàries d’aquestes ajudes són Jamboree – Escoltes Laics de Xàtiva, Centre Júnior Atalaia, Moviment Escolta de València i Xàtiva No Yume, amb subvencions que oscil·len entre els 163 i els 5.439 euros, en funció de la puntuació obtinguda i de les despeses justificades.
Els projectes se centren en àmbits com l’educació en valors, l’oci educatiu, la sostenibilitat, la promoció d’hàbits saludables, així com l’impuls a la participació juvenil i la promoció de l’oci alternatiu. Destaca especialment el suport als agrupaments escoltes i juniors que desenvolupen una intensa activitat formativa i comunitària.
D’altra banda, la modalitat centrada en l’ajuda al lloguer de locals socials i magatzems associatius, permet reforçar el suport estructural als col·lectius que disposen de seu pròpia.
La regidora de Joventut Lena Baraza ha remarcat que «aquestes subvencions són una eina clau per a enfortir el teixit associatiu juvenil de la ciutat i per a continuar construint espais de participació, formació i convivència per a les persones joves de Xàtiva».
La resolució és provisional i s’ha obert un termini de 10 dies per a la presentació d’al·legacions per part de les entitats sol·licitants.