A partir del 25 de febrer entra en funcionament aquest nou sistema de préstec de material i infraestructures
Xàtiva, 25 de febrer de 2025.- Xàtiva posa en marxa un Banc de Material per a les associacions de la ciutat: un servei de préstec de materials i infraestructures municipals per donar solució a les necessitats de les associacions mitjançant un sistema transparent, objectiu i amb garanties.
Demà, 26 de febrer, entra en vigor definitivament el Reglament de Funcionament del Banc de Material, que es podrà consultar pròximament en versió simplificada al web de les associacions de la ciutat (www.associacionsxativa.com), així com el catàleg del material disponible. També està disponible a la seu electrònica de l’Ajuntament de Xàtiva.
El banc de material compta, de moment, amb 200 cadires, 20 taules plegables i un projector que les entitats poden sol·licitar en qualsevol moment. El procediment per sol·licitar el material és molt senzill, tan sols cal emplenar el tràmit corresponent a la seu electrònica. Cal tindre en compte que és necessari realitzar el procediment de manera diferenciada de la resta de tràmits (OVP, Tall de carrer, etc.) i que s’ha de fer l’ingrés de la fiança abans de finalitzar-lo. Es recomana consultar prèviament amb el departament de Participació Ciutadana la disponibilitat del material (962281803).
Les entitats hauran de passar a recollir el material en l’horari i lloc que s’acorde amb el departament.
«Amb la creació del banc de material posem en marxa un servei públic per al suport de l’ampli teixit associatiu de la nostra ciutat, que és una de les potes principals de l’activitat social i cultural que es realitza a Xàtiva», ha explicat el regidor de Participació Ciutadana, Hèctor Cuenca. «El Banc de Material pretén ser una nova pota del sistema de suport a les nostres associacions, sumant-se a les subvencions, l’assessorament tècnic i la formació que ja es va realitzant des de la Regidoria de Participació i altres àrees de l’Ajuntament», ha afegit.
Durant els primers 15 dies hàbils des de l’aprovació definitiva del reglament (fins al 20 de març) es podran presentar sol·licituds per a incloure necessitats de material per a activitats concretes en el calendari anual i que tindran preferència a l’hora de rebre el material. Aquestes sol·licituds cal enviar-les al departament de Participació Ciutadana per correu electrònic, especificant les dates, l’activitat i el material necessari (participacio@ayto-xativa.es).
El Banc de material també ofereix la possibilitat de la cessió permanent de material que ja no s’utilitza a l’Ajuntament, com per exemple material informàtic o mobiliari escolar. Les sol·licituds s’han de presentar a través del tràmit específic i es resoldran trimestralment.
Per a ampliar la informació, consultar les condicions específiques del préstec, els preus de la fiança o les possibles infraccions, cal consultar el Reglament de Funcionament del Banc de Material.