- La consellera de Turisme assenyala que “ens enfrontem amb optimisme a la gran onada de turistes que rebrà la ciutat de València els pròxims dies, on es preveu, segons el sector, superar el 75% de l’ocupació”
La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, ha preparat el seu ecosistema digital per a convidar al públic internacional, nacional i autonòmic a descobrir i viure l’essència d’una de les festes més emblemàtiques de la Comunitat, les Falles, declarades Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco.
D’aquesta manera, Turisme a través dels seus diferents canals digitals ha desplegat una estratègia orientada a compartir i difondre les tradicions, la gastronomia i els principals actes que ocupen aquesta festa, la celebració de la qual va des del 23 de febrer amb la Crida, fins al 19 de març.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha assenyalat que, “després dels bons resultats turístics collits en 2024, ens enfrontem amb optimisme a la primera gran onada de turistes en la Comunitat Valenciana amb les Falles, i especialment a la ciutat de València, on es preveu segons ens ha traslladat el sector superar el 75% de l’ocupació hotelera”.
En aquest sentit, ha argumentat que la Generalitat desplega els seus recursos per a difondre i promocionar la ciutat i la Comunitat i la seua ‘actitud Mediterrània’, amb l’objectiu de dinamitzar i fidelizar l’arribada de visitants durant aquestes dates.
Cano ha especificat que “aquesta campanya, dirigida al mercat internacional, nacional i autonòmic, està dissenyada per a ressaltar la diversitat, la tradició i la màgia que converteixen a aquestes festivitats en un referent mundial, consolidant a València com una destinació turística de primer ordre en el calendari de celebracions internacionals”.
Per a això, “divulgarem totes les propostes de valor, experiències turístiques que evoquen singularitat, a més de totes les tradicions que emboliquen aquesta festa d’Interés Turístic Internacional, que enriqueixen i enamoren”, ha apuntat Marián Cano.
Segons la titular de Turisme “aquesta campanya, que finalitzarà el 19 de març, permet mostrar el nostre costat més autèntic”; a més la Consellera ha convidat a gaudir de les múltiples opcions que la ciutat de València i diferents destins de les tres províncies amb gran tradició fallera, ofereixen durant aquests dies.
Promoció de les Falles: un desplegament de continguts creatius
La campanya de Turisme Comunitat Valenciana per a les Falles 2025 se centra en una estratègia integral de continguts creatius i dinàmics que es desenvolupen aquests dies. Així, a través de continguts editorials, la campanya destaca les tradicions, gastronomia i esdeveniments clau de la festivitat, amb peces disponibles en espanyol, valencià, anglés, francés i alemany. Aquests continguts inclouen guies com “València en Falles: 5 plans per a gaudir de la ciutat” i “Ruta per les Falles de Secció Especial”, a més d’una actualització contínua en el portal turístic de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, s’ha llançat un bàner promocional adaptat a dispositius mòbils i desktop, amb enllaços directes a l’agenda d’esdeveniments. Un contingut destacat serà el videoblog “Museu Faller a València: Coneix les Falles de Prop!”, que es difondrà en el canal de YouTube del 14 al 19 de març. A més, s’ha enviat per email la newsletter Viu les Falles com mai abans! en espanyol, anglés, francés, alemany i valencià.
En xarxes socials, la campanya ofereix una experiència única i participativa, amb vídeos de curta duració, enquestes interactives, o un “Diccionari Faller”. A més, es produirà un vídeo emotiu el 19 de març per a acomiadar la festa.
D’altra banda, la campanya també inclou accions especials com a retransmissions en viu, una cobertura interactiva de la Ruta Fallera el dia 16 de març, a més de comptar amb la col·laboració especial d’Estela Arlandis, Fallera Major de València 2024, per a oferir una visió exclusiva de la festa.
Per a augmentar la visibilitat global, es realitzarà una campanya de Social Ads en plataformes com Facebook, Instagram, TikTok i YouTube, amb l’objectiu d’aconseguir al major nombre d’usuaris possible, tant a nivell nacional com internacional. De la mateixa manera, la campanya inclou la promoció de vídeos i publicacions de les Falles, amb la finalitat d’aprofitar el moment de màxima audiència en xarxes socials.
Amb aquestes accions, Turisme Comunitat Valenciana cerca consolidar les Falles 2025 com un gran atractiu turístic, connectant amb audiències locals i internacionals i reflectint l’essència de la cultura valenciana.