La Conselleria d’Educació ha comunicat, de manera provisional, la seua decisió sobre l’organització del CRA La Costereta per al pròxim curs escolar, una resolució que ha generat indignació i preocupació entre la comunitat educativa. Lluny de respondre a les necessitats reals del centre, la decisió fragmenta el CRA i perjudica greument la cohesió social entre els municipis de Llanera de Ranes, Cerdà i Torrella.
Llanera es manté al CRA, però amb alumnes separats
La Conselleria ha desestimat la sol·licitud de Llanera de Ranes d’eixir-se’n del CRA, però ha imposat una distribució d’alumnes que separa els xiquets i xiquetes dels dos pobles. A més, el nou model implica la fusió de cursos dins d’una mateixa aula, separant els alumnes dels tres municipis, trencant la unió que s’havia construït al llarg dels anys.
Nou repartiment d’unitats i conseqüències negatives
El nou repartiment d’unitats per a cada aulari és el següent:
- Aulari de Llanera: 1 unitat d’Educació Infantil de 2 anys (EI1), 2 unitats d’Educació Infantil de 3, 4 i 5 anys (EI2) i 3 unitats de Primària amb alumnes des de 1r fins a 6é, agrupant edats diferents en una mateixa aula.
- Aulari de Cerdà-Torrella: 1 unitat d’Educació Infantil de 4 i 5 anys (EI2) i 2 unitats de Primària amb alumnes de 1r a 6é, també amb agrupació de cursos.
Este nou model suposa una reducció d’unitats i l’agrupació d’alumnes de diferents nivells en una mateixa aula, una mesura que pot afectar greument la dinàmica del centre i que, a llarg termini, podria provocar una reducció encara major de les ràtios i la viabilitat dels aularis.
Reunió informativa i possibles accions
La situació és provisional i encara es pot modificar. El pròxim pas serà presentar al·legacions i intentar reajustar els grups. Davant la gravetat de la decisió, s’ha convocat una reunió informativa per a tots els pares i mares d’alumnes del CRA per explicar detalladament la situació i valorar possibles accions (dilluns a les 20.00h al Saló de l’Ajuntament de Torrella).
Conseqüències de la decisió:
- Trenca la unitat entre els pobles, separant els alumnes.
- Es redueixen unitats i es fusionen cursos dins d’una mateixa aula.
- Posa en risc la continuïtat del CRA i la permanència de l’educació als pobles.
La comunitat educativa considera que el govern de Llanera ha aconseguit trencar la unitat dels pobles i posar en perill un model educatiu que ha funcionat durant més de 40 anys.