La consolidació de la retallada del 50% als serveis de mitjana i llarga distància deixaria la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi amb sols dos trens al dia per sentit
L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha mostrat el suport del consistori ontinyentí a les reivindicacions de la plataforma “Indignats amb RENFE” davant la possibilitat que amb la nova normalitat es consolide l’actual retallada del 50% als serveis de mitjana i llarga distància, que deixaria la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi amb sols dos trens al dia per sentit. El primer edil s’ha reunit amb el portaveu de la Plataforma, Samuel Martínez, qui li ha transmès la necessitat que les poblacions per les quals transita la línia es mobilitzen davant allò que, explica, “pot ser una excusa per tancar la línia definitivament”.
Jorge Rodríguez recordava en l’encontre el treball que s’ha vingut fent als últims anys des de l’alcaldia d’Ontinyent en coordinació amb les de Xàtiva i Alcoi per tal de reclamar al Ministeri de Foment inversions a la línia, i remarcava que “en cap cas es podria consentir que s’aprofite la pandèmia per acabar amb el tren”. Martínez anunciava que si amb la “nova normalitat» el tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi manté l’actual reducció, “serà inviable per a moltes persones poder agafar-lo per falta de combinacions per a tornar”.
Davant això, el col·lectiu està elaborant un informe que es farà arribar als alcaldes de les capitals de comarca per les quals passa el tren, per tal de fer front comú davant esta situació, informe al qual, avançava Martínez, “es mostraran dades tan cridaneres com que la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, tot i tenir sols 4 trens diaris en cada sentit, és la que més cancel·lacions ha tingut als últims anys d’entre totes les de mitja i llarga distància al territori valencià”, assenyalava.
La plataforma no entén que la nova normalitat “haja de comportar la reducció de línies ja castigades com la Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, que dona servei a comarques que sumen més de 230.000 habitants. Si per complir les normes de distància social s’incrementen els trens de rodalies, no té sentit reduir trens que tot i ser de mitjana distancia en la pràctica tenen la mateixa funció social, com el nostre», concloïa.