Les formacions desfilaran des de la plaça de la Trinitat fins a la de Calixt III (la Seu). Estan anunciades el Ecce-Homo, la Dolorosa, la Burreta, el Sepulcre i la Llitera
La plaça de la Seu de Xàtiva acollirà aquest dissabte 28 de març la Tamborada de la Setmana Santa de Xàtiva, la iniciativa de la Germandat de Confraries que des de l’any 2000 es planteja com una crida a la joventut perquè participe dels actes al voltant de la Passió, Mort i Resurrecció de Jesucrist. L’acte se celebra per tercer any en la plaça de la Seu des que es va traslladar del seu anterior emplaçament, la plaça del Mercat. Com a novetat, la germandat col·locarà unes fundes de color granat en les tanques que circumden l’espai per a tocar i amb la finalitat d’embellir aquest acte. Són del color oficial i amb l’escut de la germandat, a l’estil de les banderoles instal·lades en un dels accessos a la ciutat i que recorden la condició de Festa d’Interés Turístic Autonòmic d’aquesta celebració, obtinguda fa ara un any.
Participen les bandes de tambors i timbales de cinc confraries de Xàtiva més l’acadèmia Rytmus. En total, entorn de dos-cents participants. Són:
L’Entrada de Jesús a Jerusalem, la Burreta · Trasllat de Crist al Sepulcre, la Camilla · El Santíssim Ecce-Homo · Nostra Senyora dels Dolors · Sant Sepulcre · Academia Rytmus.
L’eixida està prevista a les 19.15 h. en la plaça de la Trinitat. En desfilada organitzada, les sis formacions es dirigiran a la Seu pels carrers Montcada, Pi, Matilde Ridocci i Corretgeria. A l’arribada a la plaça de Calixte III, es col·locaran en formació. L’inici està fixat a les 20 hores. A més de la novetat de les fundes per a les tanques, s’ha millorat l’equip de so. L’acte serà guiat pel locutor Félix Lluch i durarà aproximadament 60 minuts.
Plaça de la Seu · Xàtiva
Dissabte 28 de març de 2026
A les 20.00 hores












