L’IES Dr. Lluís Simarro ha estat seleccionat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports com a Centre d’Excel·lència de Formació Professional 2025, dins del sector de la Intel·ligència Artificial i el Big Data.

El projecte del centre, que porta per nom “Centre Intel·ligent”, impulsa una transformació tecnològica i metodològica sense precedents a la Formació Professional. Es basa en la creació d’un ecosistema educatiu intel·ligent, amb projectes com CENTINELA+, orientat a la gestió energètica autònoma i sostenible mitjançant IA, i AI Secure Campus, enfocat a la ciberseguretat predictiva amb intel·ligència artificial neuromòrfica.

L’objectiu és doble: millorar la sostenibilitat i seguretat del centre i formar alumnat i professorat en competències d’alt impacte tecnològic, com MLOps, Big Data, IA aplicada i ciberresiliència.

Aquest projecte pioner ha rebut el suport d’un gran nombre d’empreses i institucions, entre les quals destaquen ITI (Institut Tecnològic d’Informàtica) com a soci tecnològic principal, Telefónica, Mercadona, Inelcom, Hinojosa Packaging Group, Amazon AWS, DISID, Plexus Tech, Ingesis, Lanit Consulting, ValgrAI i altres. També hi participen universitats com la Universitat d’Alacant, la UPV (Campus de Gandia), la Universitat Jaume I, i la Universitat de València, així com l’Ajuntament de Xàtiva, Ferrocarrils Generalitat Valenciana i els hospitals de Xàtiva, Ontinyent i Gandia.

“El projecte situa Xàtiva i la Comunitat Valenciana com a referent estatal en la convergència entre educació, tecnologia i sostenibilitat. És una aposta per una FP de futur, connectada amb el sector productiu i amb la societat”.

Amb aquesta incorporació l’IES Simarro formarà part de la Xarxa Estatal de Centres d’Excel·lència de la Formació Professional, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – NextGenerationEU, consolidant-se com un centre capdavanter en innovació, digitalització i sostenibilitat educativa amb una subvenció d’un milió d’Euros.

No hay comentarios

Dejar respuesta