La històrica carrera de motos de Xàtiva ret homenatge a Bernat Martínez i Vicent Ferrer

El Trofeu de Velocitat Fira de Xàtiva, la carrera urbana de motos més antiga d’Espanya, retrà homenatge enguany a dos pilots destacats: Bernat Martínez i Vicente Ferrer. Enguany es compleixen importants aniversaris per a tots dos.

Bernat Martínez: una dècada després d’una tràgica pèrdua

Han passat deu anys des de la prematura mort de Bernat Martínez, que va morir tràgicament el 19 de juliol de 2015 en un accident múltiple en la graella d’eixida de la carrera de Laguna Seca, als Estats Units. Martínez, que corria amb el número 76, ostenta el rècord de victòries a Xàtiva. Natural d’Alberic, era una figura coneguda i volguda en la carrera de la Fira de Xàtiva, en la qual va participar en nombroses ocasions i va demostrar un profund coneixement del circuit urbà.

Martínez, una força dominant tant en la categoria de 80 cc com en la de Supermotard, va acumular la impressionant xifra de 19 títols en 13 edicions de la carrera, guanyant sovint en totes dues modalitats en el mateix any. La seua última victòria a Xàtiva va ser en 2014, just abans de la seua defunció. Casualment, 2025 també marca el 30é aniversari del seu primer triomf en el Trofeu de Velocitat, aconseguit en 1995. El Trofeu de Velocitat, que se celebra anualment el 15 d’agost, retrà homenatge a Bernat Martínez en el podi durant la cerimònia de lliurament de trofeus, després de la conclusió de les quatre carreres.

Vicente Ferrer: Celebrant 50 anys des de la seua primera victòria

Enguany, Xàtiva celebra el 50é aniversari de la primera victòria de Vicente Ferrer en la carrera de Xàtiva. Ferrer, propietari de diversos negocis en el sector del motor i la velocitat, també va competir en el Trofeu de Xàtiva. Va ser a Xàtiva, mentre assistia com a espectador al costat del llegendari Ricardo Tormo, on es va despertar la seua passió per les carreres competitives.

S’espera que Ferrer assistisca a l’esdeveniment i serà homenatjat en la línia de meta, just abans que comencen les carreres, una vegada finalitzades les sessions d’entrenament i quan estiga a punt de començar la primera prova.

El Club Moto Ruta Xàtiva, organitzador de l’esdeveniment, rendirà un homenatge especial a tots dos pilots, amb una cerimònia distinta dedicada a cadascun d’ells.

Programa del dia de la carrera
El dia de la carrera urbana començarà amb les sessions d’entrenament, seguides de les quatre carreres principals, que donaran principi a les 12.30 h. El Trofeu de Velocitat comptarà amb les següents categories:

80 Sèries GP

80 Sèries

Clàssiques

Supermotard

No hay comentarios

Dejar respuesta