La nova campanya «Xàtiva ix + LGTBIQ+» ha tingut una gran acollida ciutadana i ha esgotat tot el seu marxandatge abans de finalitzar la Fira
Xàtiva, 21 d’agostde 2025.-
Xàtiva no ha registrat cap incident rellevant als Punts Violeta i Arc Iris instal·lats durant la Fira d’Agost 2025. En total s’han habilitat dotze punts repartits en diferents espais i jornades, i no ha sigut necessària la intervenció del personal dels punts en coordinació amb les forces de seguretat i el personal sanitari.
Els punts es van ubicar a l’Espai Al Ras (Jardí de la Pau) els dies 14, 15, 16, 17 i 18; a l’Espai Camp de Futbol Murta els dies 15, 16, 17 i 19; a la carrera de motos el dia 15; a la Festa de les Paelles el dia 19; i a la Festa LGTBIQ+ celebrada a la Glorieta, també el dia 19, amb un punt específic de sensibilització i informació.
Com a novetat, dins de les campanyes de sensibilització impulsades per la Casa de les Dones i amb la col·laboració de l’associació Arc de Sant Martí, s’ha incorporat la nova campanya «Xàtiva ix + LGTBIQ+», orientada a promoure una ciutat diversa, segura i lliure de LGTBIQfòbia. S’han repartit quasi 5.000 polseres, 2.000 ventalls amb els colors de l’arc de Sant Martí i 2.000 fullets informatius. Tot el material de marxandatge es va esgotar abans de finalitzar la Fira. També es va realitzar un sorteig a través d’Instagram de cinc lots de marxandatge LGTBIQ+, amb guanyadors anunciats el 20 d’agost, que podran recollir el premi a la Casa de les Dones.
La campanya «No és No» ha distribuït 7.500 polseres, mentre que la campanya «Estima’m bé» ha repartit 5.000 polseres i 5.000 piruletes. I entre el photocall «No és No» i el fotomaton «Estima’m bé» s’han realitzat al voltant de 3.500 fotografies.
«Podem afirmar orgullosament que Xàtiva és una ciutat lliure d’agressions sexistes i LGTBIQA+fòbiques i que en aquesta Fira no hem tingut cap incident» ha destacat la regidora d’Igualtat, Amor Amorós. I ha volgut agrair «el treball incansable de totes les treballadores i tècniques que han portat endavant les tasques dels punts violeta i arc iris, així com la sensibilització a les campanyes com la del «No és No» o «Xàtiva ix + LGTBIQ+» que han impregnat la Fira d’un missatge feminista i de tolerància».
Els estands de les campanyes de sensibilització han registrat una alta participació de persones de Xàtiva i d’altres municipis que visitaven la ciutat, i les polseres de la campanya «No és No» ja són un element distintiu i identificatiu molt consolidat de la Fira d’Agost i de la prevenció contra les agressions sexistes.