Hinojosa adquirís la Italiana MS Embalatge i consolida la seua presència a Europa

• L’adquisició suposa l’entrada d’Hinojosa al segon major mercat europeu d’embalatge.

• MS Embalatge és un grup familiar italià integrat per dues plantes (una fàbrica d’embalatge i una paperera) amb una forta implantació en el mercat de l’alimentació i begudes.

• Hinojosa ja suma 24 plantes de producció i més de 2900 empleats repartits entre Espanya, França, Portugal i Itàlia.

• L’any 2023 va finalitzar amb una facturació de 739 milions d’euros i una notable millora en les xifres de descarbonització.

• L’aposta per la innovació es va materialitzar en el llançament dels envasos Foodservice, nova línia dirigida a begudes i aliments preparats.

València, 20 de març de 2024. Hinojosa Embalatge Group continua expandint la seua presència internacional amb l’adquisició de la companyia italiana MS Embalatge. Amb la incorporació de les dues plantes situades en les localitats de Salern i Arzano, Hinojosa s’introdueix en el mercat italià, un dels més rellevants en el sector del paper i del cartó d’Europa.
MS Embalatge és un grup familiar italià especialitzat en la fabricació i comercialització de paper i embalatges de cartó ondulat. Està compost per una fàbrica d’embalatge i una paperera amb una forta implantació en el mercat de l’alimentació i begudes. L’empresa, que en 2023 va facturar 60 milions d’euros, mantindrà la totalitat de la plantilla formada per prop de 200 empleats.
Guiats per oferir als clients l’oferta més àmplia de productes, Hinojosa integra MS Embalatge per ser una companyia que comparteix una mateixa filosofia basada en la innovació, la tecnologia més avançada, la sostenibilitat, així com la proximitat al client. Amb la incorporació de MS Embalatge, Hinojosa compta amb una plantilla de 2.900 empleats i 24 plantes de producció situades a Espanya, Portugal, França i Itàlia.


Aquesta operació coincideix amb l’arrancada del nou Pla Estratègic 2024-2026 d’Hinojosa, després de la consolidació del seu creixement en els últims tres anys. Es tracta d’una nova etapa en la qual la companyia posa el focus en la internacionalització, per a continuar ampliant l’oferta d’envasos sostenibles i avançar-se a les tendències del sector i, per tant, a les demandes dels seus clients.
Hinojosa factura 739 milions d’euros en 2023, apostant per la descarbonització i la contribució de valor a través de la innovació
Hinojosa va tancar el passat exercici amb una facturació de 739 milions d’euros, un 10% inferior a la de l’any anterior, amb la disminució dels preus de la matèria primera com a principal factor. Hinojosa ha pogut traslladar aquesta reducció de costos als seus clients, després d’un període previ caracteritzat per la inflació de matèries primeres i energia.
L’expansió internacional es va consolidar durant l’any 2023 amb l’adquisició del 49% de la companyia francesa ASV Embalatge, que li va permetre reforçar la seua presència a França i millorar el servei i l’oferta de productes als clients europeus. La presència de plantes a França, al costat de les de Portugal i Espanya, ha suposat un creixement que també s’ha traduït en l’augment del 10% en la plantilla en la seua xarxa de centres de treball.
La ferma aposta per la descarbonització és un altre dels grans objectius de la companyia, atenent els seus compromisos ESG amb l’entorn. En aquesta àrea, l’any passat va finalitzar amb uns resultats molt positius: la reducció de les emissions i de la petjada de carboni en un 22% respecte a l’any anterior. A aquesta dada, se sumen uns altres igualment importants per a Hinojosa, com haver aconseguit una revaloració de residus del 95.2%.
Quant a la millora i ampliació de la seua oferta de productes, el 2023 s’ha mantingut lligat a una clara aposta per la innovació, la clau per a identificar el futur del sector i avançar-se als canvis socials i a les demandes dels clients, acompanyant-los en el seu creixement. És el cas de l’alimentació fora de la llar, una forta tendència que va aconseguir xifres rècords en 2023. En aquest context, Hinojosa va llançar l’any passat Foodservice, una pionera gamma d’envasos primaris 100% reciclables i neutres per al medi ambient al final del seu cicle de vida, destinats a begudes i aliments preparats. Una novetat que es va desenvolupar per a atendre la demanda actual d’un mercat en creixement que busca aconseguir una millor gestió dels residus, contribuint a frenar l’avanç del canvi climàtic.
Sobre Hinojosa Embalatge Group
Hinojosa és una companyia líder en el disseny i la fabricació de solucions sostenibles d’embalatge. Amb més de 75 anys d’història, el seu model es basa en els principis de l’economia circular.
Gràcies a la innovació permanent, l’orientació al client i la cerca de l’excel·lència, el grup no ha deixat de créixer, experimentant un important impuls en els últims anys amb la seua aposta per la internacionalització. Hui compta amb 2.900 empleats i 24 plantes de producció situades a Espanya, Portugal, França i Itàlia, conjuminant la fortalesa d’un grup global amb la proximitat al territori.
L’obstinació -i acompliment- d’Hinojosa és generar impacte positiu allí on opera, contribuint a un major benestar comú. Perquè no sols es tracta de fabricar el millor envàs, sinó de cuidar tot el que li envolta.

No hay comentarios

Dejar respuesta