El mes de setembre torna a generar curiositat i interés en xarxes socials, a més de la difusió en premsa comarcal i mitjans audiovisuals, amb la Fira de Canals com a gran protagonista d’aquesta atenció mediàtica. El passat cap de setmana hem viscut els últims esdeveniments esportius i culturals vinculats directament a la Fira, on la participació i la difusió han sigut molt importants en un ampli ventall d’opcions per a tots els gustos i edats sense oblidar que encara queda la Mostra i concurs de disfresses del 13 d’octubre.
Si ens centrem en els espectacles més exitosos, podem posar exemples com el concert de la nit de dijous de Fira que va superar les expectatives amb més de 4000 persones en la Zona Jove gaudint de Mago de Oz. També han destacat les actuacions de Javier de Pecos i Celtas Cortos que van omplir de gom a gom la plaça del Pont del Riu cada nit. D’altra banda, la Colors Run i la Carrera Solidària van tornar a superar les bones xifres de l’any passat amb més de 1500 participants entre les dos activitats, famílies, grans i menuts, van estar junts amb moltes ganes de festa i de gaudir cada activitat. El Club d’Atletisme Canals i Canals Contra el Càncer, dos associacions locals, van fer possible un any més que aquestes activitats es portaren endavant amb èxit.
Les xarxes socials de l’Ajuntament de Canals són un clar exemple i el reflex de l’interés generat per la Fira de Canals 2018 i pel contingut de les publicacions de setembre.
TWITTER: en setembre de 2017 ja parlàvem de bones xifres de difusió en aquesta xarxa social i aquest any s’han superat les últimes estadístiques. Les viasualitzacions ha augmentat un 30% arribant a les 100.000 visualitzacions dels continguts publicats durant el mes de setembre de 2018, malgrat fer menys quantitat de publicacions que l’any anterior.
Per a veure-ho amb més perspectiva, en el mes de setembre de 2014 el compte de Twitter de l’Ajuntament de Canals va arribar a les 5.655 visualitzacions.
FACEBOOK: aquesta xarxa social aporta el detall que 45.000 persones distintes han vist algun dels continguts publicats en setembre. A més, també indica que 7.000 persones han visitat directament la pàgina de l’Ajuntament de Canals per tal de consultar les publicacions i notícies.
Fent també una mirada enrere, en poc més d’un any, s’ha augmentat de 2.400 seguidors en la pàgina de Facebook de l’Ajuntament fins als més de 3.200 actuals (+33%). Aquestes dades permeten conéixer que cada vegada es genera més interés pels continguts publicats i que, cada vegada més, els ciutadans troben en aquesta xarxa social un espai on trobar la informació oficial de l’Ajuntament de Canals.
Ricardo Requena, alcalde i regidor de Premsa i Comunicació, considera que «estes xifres són el resultat del treball constant dels últims anys, igualant-nos -inclús superant- en publicacions i repercussió a ajuntaments molt més grans que Canals. La informació que generen els distints departaments de l’Ajuntament de Canals, així com les activitats i notícies de l’entramat sociocultural canalí, ha d’arribar als nostres veïns i també a qui no té Canals prop”. Ha afegit que des de la Regidoria “treballem sempre partint des de la voluntat de ser transparents, donar veu als col·lectius locals i, principalment, rendir comptes a la ciutadania. Però sabem que encara ens queda molt per millorar i cal seguir treballant en aquesta línia».