El pianista Ferran López Carrasquer ofereix un recital exclusiu de Chopin a Xàtiva

  • El també jove director i compositor continua la seua formació actualment a Madrid
  • El concert tindrà lloc el dissabte 21 de febrer a les cinc de la vesprada

El pianista Ferran López Carrasquer (València, 2003) oferirà el pròxim dissabte dia 21 en la Casa de la Cultura de Xàtiva un recital de piano amb un repertori íntegrament dedicat a Frédéric Chopin. L’actuació està prevista a les 17.00 hores. L’accés és totalment lliure. Col·laboren l’Ajuntament de Xàtiva i l’Associació d’Amics de la Costera/Institut d’Estudis Comarcals.

Ferran López és també compositor i director. Continua la seua formació en Musical Arts de Madrid amb el pianista internacional Josu de Solaun Soto. Ha estat guardonat en diversos concursos nacionals i internacionals. Entre ells destaquen el Premio Rosa Sabater al Mejor Pianista Español en el V Concurso Internacional de Piano Ciudad de Vigo (2021) i el Premi Autonòmic de Música de la Comunitat Valenciana de l’Institut Valencià de la Música en l’especialitat de Piano (Generalitat Valenciana, 2021).

Cal ressenyar, així mateix, les seues actuacions en sales de prestigi com el Wiener Saal de Salzburg, el Royal Albert Hall de Londres, la Philarmonie de París i el Carnegie Hall de Nova York. També ha debutat amb la Joven Orquesta Leonesa, interpretant concerts de Schumann, Bartók, Falla i Chopin. López-Carrasquer va ser seleccionat per la Universitat Mozarteum de Salzburg per a participar en cursos d’excel·lència per a joves pianistes, sent l’únic representant espanyol.

Com a compositor, ha estrenat la seua Sonata per a piano op. 2 així com altres peces durant el seu procés formatiu a Salzburg. Des de 2023, publica els seus treballs en l’editorial Universal Edition. L’agost de 2024 oferí un concert en Timișoara (Romania) on interpretà com a solista el Concert per a piano i orquestra nº 1 de Chopin i el Concert per a piano i orquestra nº 2 de Serguei Rachmaninov. El setembre de 2024 interpretà novament, ara amb la Jove Orquestra Lleonesa a l’Auditori Miguel Delibes de Valladolid, el Concert per a piano i orquestra nº 1 de Chopin.

En 2025, al juliol participà com a alumne actiu en el curs de piano de la República de San Marino i va rebre classes de Cristina Marton-Argerich. Al setembre inicià la seua activitat com a director d’orquestra, de la mà del mestre Bruno Aprea. Ja ha dirigit el Concert per a piano i orquestra número 1 opus 15 de Johannes Brahms. I en octubre va quedar segon en el 10th Piano Competition Franz Liszt de Grottamare (Itàlia).

Davant d’aquest recital, López destaca que «està dedicat íntegrament a l’obra de Frédéric Chopin, un dels compositors més emblemàtics del repertori pianístic. A través de les seues composicions, va elevar el piano a una dimensió poètica i emocional sense precedents, fusionant virtuosisme tècnic amb una profunda expressió musical. El programa previst per a Xàtiva reuneix una selecció de peces que representen la riquesa i la complexitat del seu llegat».

Casa de la Cultura de Xàtiva

Dissabte 21 de febrer de 2026

A les 17.00 · Entrada lliure

No hay comentarios

Dejar respuesta