El II Concurs “Medina Xateba” de La Primitiva Setabense premia una obra sobre la Dana

Mª José Belenguer guanya la segona edició del concurs de composició orquestral 

El dissabte 28 de febrer va tindre lloc en el Gran Teatre de Xàtiva la fase final del II concurs nacional de composició orquestral per a dones compositores “Medina Xateba” organitzat per la S. M. La Primitiva Setabense, on es van estrenar les tres obres finalistes. 

En aquesta ocasió, el jurat format per la compositora Isabel Latorre, la musicòloga Sakira Ventura i el director Francisco Perales, van seleccionar per unanimitat com a guanyadora l’obra “When the rain falls silent” de la compositora natural d’Onda Mª José Belenguer. Aquesta peça en un sol moviment va estar inspirada per un poema de l’escriptora valenciana Carla Montó sobre la Dana, on es reflexiona sobre la pèrdua, la fortalesa i la dignitat humana. També la compositora va afegir referències al folklor xativí del bolero alt, aconseguint així una obra molt emotiva i suggeridora.

En segon lloc va quedar l’obra “Strange traveler” de la compositora valenciana Sara Galiana, mentre que el tercer lloc el va ocupar la compositora i musicòloga catalana Anna Cazurra amb “Historias sureñas”. Les tres peces van sonar gràcies a la mestria en la direcció de Quique Montesinos Parra, que va dirigir el gran treball de l’orquestra de la “Música Vella”.

L’organització vol agraïr la col·laboració de l’Ajuntament de Xàtiva en concret de la Regidoria de Dona i igualtat i de Cultura i també de la Mancomunitat de municipis La Costera-La Canal, així com també els patrocinis essencials de Proventis Music, Caixa Popular i Recreativos Saetabis. 

No hay comentarios

Dejar respuesta